ocieplenie scian styropianem

Techniczne aspekty materiałów dla domów szkieletowych
Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Sat 26 Feb, 2011

andstach1 wrote:Termoorganika - STANDARD - FASADA, FREZ GR. 200 mm - 155 zł/brutto - 55 m3.
Przy ilości 30m3 lub więcej aktualna cena sprzedaży w mojej firmie to 160zł/m3 brutto (do 05.03.2011r.) z dostawą na plac budowy w dowolne miejsce na terenie Polski. Oczywiście tylko Termo Organika.


martiner
Posts: 6
Joined: Tue 22 Feb, 2011
Location: Łódź/ Sieradz

Post by martiner » Sat 26 Feb, 2011

Witam
Nie pamiętam żebym widział nowo budowanego amerykańskiego domu nie pokrytego Tyvekiem :)
Dyskusja poleciała swoimi kolejami a ja chciałbym dopytać dlaczego nie kłaść ryflowanego styropianu bezpośrednio na folie wiatroizolacyjną? W końcu jest ona także paroszczelna z tego co się orientuje (niestety w tej branży nie pracowałem). Nie powinna w takim razie przyjąć wilgoci, powinna za to ja oddać na zew., proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Dodatkowo styropian jest przecież ryflowany w jakimś celu, tzn aby ułatwiać ruch powietrza, więc w jakimś stopniu powinno zachodzić wentylowanie tej przestrzeni, oczywiście pod warunkiem zastosowania otworów w listwie startowej. Gdyby tak nie było po co stosować ryflowany?!

Mam także wątpliwość czy wprowadzenie za pośrednictwem listewek dystansowych zbyt dużej ilości powietrza nie doprowadzi do zbyt szybkiego niszczenia, starzenia się styropianu po stronie wew.? Styropian nie otynkowany po kilku latach wygląda okropnie, nie wiem jaka jest przez to strata jego właściwości ale z zasady nie powinien być wystawiony na działanie warunków atmosferycznych.
I jeszcze jedno być może głupie pytanie czy oprócz wkrętów do mocowania na foli wiatroizolacyjnej styropianu używa się także kleju do styropianu?
Witam czy mogę liczyć na ustosunkowanie się Państwa do moich wątpliwości??
Przewertowałem forum dość dokładnie ale nigdzię nie znalazłem jasnej odpowiedzi na moje pytania.
pzdr marcin

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Sat 26 Feb, 2011

Ryflowany styropian mozesz przykrecic do szkileletu na wiatroizolacje bezpsrednio. :arrow: Klejenie jest zbedne. Ja pomyslalbym o listwie startowej nad cokolem (antymyszowej :wink: )

martiner
Posts: 6
Joined: Tue 22 Feb, 2011
Location: Łódź/ Sieradz

Post by martiner » Sun 27 Feb, 2011

Czyli nie stosowanie listw dystansowych na wiatroizolacje pod styropian ryflowany nie jest grzechem przeciw dobrze przyjętym zasadom w tym budownictwie?
Listwę startowa zastosowano przy ocieplaniu domu murowanego moich rodziców. Znacznie poprawia to dokładność wykonania no i myszy w okolicy nie brakuje :)
pzdr marcin

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Sun 27 Feb, 2011

mozna zastosowac listwy drewniane lub frezowany styropian kluczem jest wentylacja pomiedzy styropianem a poszyciem .

ambrozk1
Posts: 1
Joined: Sun 27 Feb, 2011

Post by ambrozk1 » Sun 27 Feb, 2011

Witam,
mam wybudowany szkieleciak, obity płytą OSB 12mm. Konstrukcją ścian zewnętrznych jest element 38mmx140mm. Noszę się z zamiarem zaizolować od wewnątrz pianką poliuretanową otwarto komórkową która podobno oddycha lub zamknięto komórkową która wogóle nie oddycha. Czy w drugim przypadku mimo wszystko powinienem według Was zastosować wiatro izolację od zewnątrz pod styropian, od wewnątrz może nie potrzebowałbym już folii paroizolacyjnej, dodatkowo pianka zamknięto komórkowa jest twarda więc dochodzi wzmocnienie całego szkieletu. Zakładam że zainstaluję wentylację mechaniczną.
Proszę o opinie w tej materii!!!

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Sun 27 Feb, 2011

ja bym nie kombinowal z tymi piankami jesli juz to jakis material ,,sypki"np.celulozowy wtloczyl w sciany ale jednak najpewniejsza i sprawdzona jest welna mineralna.Osobiscie bym nie ryzykowal ,a co zrobisz jak za 5 lat okarze sie ze jednak wilgoc w scianach .technologia przewiduje wiatroizolacje(od zew,)izolacje termiczna,opozniacz przenikania pary wodnej od wewnatrz(choc tu sa rozne teorie).
Od wzmocnienia kostrukcji jest raczej OSB a nie pianka .
Nie mozesz zastosowac materialu ktory nie przepuszcza pary wodnej !!!,,zakisisz"wszystko w scianie. :roll:

User avatar
andstach1
Posts: 80
Joined: Wed 23 Feb, 2011

Post by andstach1 » Sat 25 Jun, 2011

ambrozk1 wrote:Witam,
mam wybudowany szkieleciak, obity płytą OSB 12mm. Konstrukcją ścian zewnętrznych jest element 38mmx140mm. Noszę się z zamiarem zaizolować od wewnątrz pianką poliuretanową otwarto komórkową która podobno oddycha lub zamknięto komórkową która wogóle nie oddycha. Czy w drugim przypadku mimo wszystko powinienem według Was zastosować wiatro izolację od zewnątrz pod styropian, od wewnątrz może nie potrzebowałbym już folii paroizolacyjnej, dodatkowo pianka zamknięto komórkowa jest twarda więc dochodzi wzmocnienie całego szkieletu. Zakładam że zainstaluję wentylację mechaniczną.
Proszę o opinie w tej materii!!!
Witam, od paru lat pianki są bardzo modne w USA, choć droższe niż inne materiały.
W szkielecie możesz stosować tylko i wyłącznie piankę otwarto komórkową - wewnątrz konstrukcji a zamknięto komórkową na zewnątrz, ale tylko i wyłącznie przy zastosowaniu zasad technologii. Do izolacji zewnętrznej stosuje się specjalne kształtowniki z cienkiej blachy o profilu U podobne do tych do ścianek działowych (przekrojów nie pamiętam), które mocuje się do wiatroizolacji i płyty OSB lub innej zastosowanej za pomocą wkrętów. Całość ściany pokrywa się pianką. Listwy mają zadanie wentylacji tak jak i w przypadku styropianu i z taką samą powierzchnią .... Pamiętaj, że zmniejszenie powierzchni wentylacji spowoduje brak "oddychania". W tej technologii konieczna jest listwa startowa.
Wiatroizolacji nie można wyeliminować!
Wyeliminowanie paroizolacji również nie jest możliwe. Pamiętaj, że nadal posiadasz wewnątrz ściany szkielet, który jest z drewna .....

pozdrawiam.

User avatar
andstach1
Posts: 80
Joined: Wed 23 Feb, 2011

Post by andstach1 » Sat 25 Jun, 2011

martiner wrote:
Witam
Nie pamiętam żebym widział nowo budowanego amerykańskiego domu nie pokrytego Tyvekiem :)
Dyskusja poleciała swoimi kolejami a ja chciałbym dopytać dlaczego nie kłaść ryflowanego styropianu bezpośrednio na folie wiatroizolacyjną? W końcu jest ona także paroszczelna z tego co się orientuje (niestety w tej branży nie pracowałem). Nie powinna w takim razie przyjąć wilgoci, powinna za to ja oddać na zew., proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Dodatkowo styropian jest przecież ryflowany w jakimś celu, tzn aby ułatwiać ruch powietrza, więc w jakimś stopniu powinno zachodzić wentylowanie tej przestrzeni, oczywiście pod warunkiem zastosowania otworów w listwie startowej. Gdyby tak nie było po co stosować ryflowany?!

Mam także wątpliwość czy wprowadzenie za pośrednictwem listewek dystansowych zbyt dużej ilości powietrza nie doprowadzi do zbyt szybkiego niszczenia, starzenia się styropianu po stronie wew.? Styropian nie otynkowany po kilku latach wygląda okropnie, nie wiem jaka jest przez to strata jego właściwości ale z zasady nie powinien być wystawiony na działanie warunków atmosferycznych.
I jeszcze jedno być może głupie pytanie czy oprócz wkrętów do mocowania na foli wiatroizolacyjnej styropianu używa się także kleju do styropianu?
Witam czy mogę liczyć na ustosunkowanie się Państwa do moich wątpliwości??
Przewertowałem forum dość dokładnie ale nigdzię nie znalazłem jasnej odpowiedzi na moje pytania.
pzdr marcin
Witam,
Styropian ryflowany montuje się bezpośrednio przez wiatroizolację do płyty OSB3 lub innej zastosowanej.
Listewki dystansowe, stosowane podczas mocowania styropianu - to taki Polski odpowiednik styropianu bez rowków czyli nie ryflowanego ...
Jeżeli nie ma się styropianu ryflowanego, kręci się listewki a następnie zwykły styropian, choć sam tego nie stosuję, wiem że wielu wykonawców tak robi.
Styropian ryflowany musi spełniać jednak zasady - załącznik.
Listwa startowa, w tej technologi jest niezbędna szczególnie w przypadku braku styroduru na ścianach fundamentów, lub braku fundamentów. Otwory w listwie ... nie mogą być za duże i nie może być ich za dużo, mają służyć odprowadzeniu skroplin, a nie hulaniu wiatru i oziębianiu ściany.
Absolutnie do mocowania styropianu (w szkielecie) nie stosuje się kleju!!! Styropian przymocowany za pomocą wkrętów i talerzyków (lub obciętych kołków do mocowania styropianu do betonu - jako tańsze rozwiązanie talerzy). Szczeliny pomiędzy płytami powyżej 3mm wypełnione pianką (ja wypełniam pianką wszystkie łączenia czy jest szczelina czy nie). Otwory po talerzach wypełnione krążkami styropianowymi i klejem do siatki. Narożniki wzmocnione kątownikami metalowymi z siatką, nadproża siatką pod ukos i narożnikami, obcięcie wystającej pianki, wyrównanie i wyczyszczenie powierzchni, smarowanie klejem styropianu, zatopienie siatki, tynk.
Odpowiedź znajduje się w opisie technologii na www.szkielet.pl

pozdrawiam.
Attachments
Frezowanie styropianu1.jpg

User avatar
andstach1
Posts: 80
Joined: Wed 23 Feb, 2011

Post by andstach1 » Sat 25 Jun, 2011

Grzegorz Szostak wrote:
andstach1 wrote:Termoorganika - STANDARD - FASADA, FREZ GR. 200 mm - 155 zł/brutto - 55 m3.
Przy ilości 30m3 lub więcej aktualna cena sprzedaży w mojej firmie to 160zł/m3 brutto (do 05.03.2011r.) z dostawą na plac budowy w dowolne miejsce na terenie Polski. Oczywiście tylko Termo Organika.
Witam, dopiero teraz, bo nadmiar pracy i brak czasu ... pisałem, że ceny z poprzedniego roku ...
ale informacja dla budujących ważna ... można by chociaż dla inwestorów nr. telefonu podać, bo cena dobra ...
:)

pozdrawiam.

User avatar
andstach1
Posts: 80
Joined: Wed 23 Feb, 2011

Post by andstach1 » Sat 25 Jun, 2011

Marcin L wrote:
andstach1 wrote:Oczywiście, że styropian ryflowany - tylko i wyłącznie i tylko i wyłącznie
andstach1 wrote:Jestem wykonawcą i wiem co mówię ... Musiałem przesyłać rysunki techniczne firmom jak mają go poprawnie wykonać
Moze tak spokojniej pisz te posty ,z powyzszego wywnioskowalem ze masz moze jakas wiedze na tamat budownictwa szkieltowego ale jest ona schematyczna .
Preferujesz pewne rozwiazanie ktore nie jest jedynym mozliwym do zastosowania :cool:
Witam,
o jaki spokój chodziło ??? bo nie bardzo rozumiem ?
Widocznie źle mnie zrozumiałeś, ja nie napisałem, że nie można na listwach drewnianych czy metalowych tego robić, jeśli robi się to zgodnie z zaleceniami technologii ...
Ja tak nie robię, stosuję styropian ryflowany ... mam swoje teorie ...
Ty robisz na listwach ... oki ... z pewnością też masz jakieś swoje teorie ...
Jeżeli robisz to zgodnie z technologią - jest super ...

pozdrawiam, gorąco :)

nydar1957
Posts: 201
Joined: Sat 02 Apr, 2011

Post by nydar1957 » Sat 25 Jun, 2011

Panowie budowniczowie, czy któryś z was mógłby pofatygować się aby na podstawie szeroko dostępnych programów do obliczania parametrów cieplno-wilgotnościowych przegród zewnętrznych w budownictwie szkieletowym obliczyć punkt rosy dla typowej ściany rozpropagowanej w Polsce (14 cm + OSB + karton gips + styropian ryflowany)
ps. Liczenie styropianu ryflowanego w przegrodzie termicznej jest nieporozumieniem. Należy traktować go jako tani podkład pod tynk, a nie izolację termiczną.Czy leży w garażu,czy na ścianie, efekt ten sam.
Niektórym interesom sprzyja znalezienie prawdy, innym jej niszczenie

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Sat 25 Jun, 2011

nydar1957 wrote:ps. Liczenie styropianu ryflowanego w przegrodzie termicznej jest nieporozumieniem. Należy traktować go jako tani podkład pod tynk, a nie izolację termiczną.Czy leży w garażu, czy na ścianie, efekt ten sam.
Niektórym interesom sprzyja znalezienie prawdy, innym jej niszczenie
Może warto, byś zapoznał się z normą EN ISO 6946 - listopad 2004, Komponenty budowlane i elementy budynku. Opór cieplny i współczynnik przenikania ciepła. Metoda obliczenia.
Więcej informacji na ten temat poszukaj na tym Forum.

nydar1957
Posts: 201
Joined: Sat 02 Apr, 2011

Post by nydar1957 » Sun 26 Jun, 2011

Opieram się na programie cieplno wilgotnościowym Rockwool. Dla ściany 14 cm wełny + styropian ryflowany, którego nie można traktować jako izolacji U=0,289 W/m2/K.
Od listopada do marca następuje zawilgocenie izolacji poprzez kondensację pary wodnej wewnątrz przegrody. Jeżeli konstruujemy ściany, gzie punkt rosy znajduje się wewnątrz przegrody to możemy spodziewać się kłopotów.

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Sun 26 Jun, 2011

nydar1957 wrote: styropian ryflowany, którego nie można traktować jako izolacji
Prosiłem, zapoznaj się z normą, a potem pisz. Prosiłem też - poszukaj na forum. Też nic. Stąd piszesz to co piszesz. Tylko po co wprowadzać Forowiczów w błąd. Zapraszam - http://www.szkielet.pl/forum/viewtopic. ... ght=#15713
Poza tym - program Rockwoola nie uwzględnia przegród niejednorodnych. Stąd wynik masz mocno zawyżony.

alz
Posts: 4
Joined: Tue 03 May, 2011

Post by alz » Sun 26 Jun, 2011

Panowie, czy można przykleić zwykły styropian do płyty osb na ścianach garażu niogrzewanego.? Ten styropian jest tylko nośnikiem tynku cienkowarstwowego i ma trochę odizolować od słońca i byłoby to jedyne "ocieplenie" garażu.

User avatar
andstach1
Posts: 80
Joined: Wed 23 Feb, 2011

Post by andstach1 » Sun 26 Jun, 2011

Witam,
Panie Wojtku .... choć by się człowiek nie wiem jak starał, to czasami nie jest się w stanie pewnych rzeczy wytłumaczyć, tym bardziej jak osobie, której się coś tłumaczy, nie chce się nawet poczytać .... i zrozumieć ...

Szanowny nydar1957 ....
Z Twoich twierdzeń jednoznacznie wynika, że około 75% ludzi w Polsce, posiadających domy w lekkim szkielecie drewnianym ocieplone styropianem ryflowanym - ma to wykonane niezgodnie z Pana zasadami ?
Proponuję na początek poczytać od kiedy ta technologia jest stosowana (nie tylko w Polsce), czy zgłaszają jakieś uwagi ludzie, którzy posiadają takie domy ....
Przemyśleć i zastanowić się nad punktem rosy i ewentualną wilgocią, która powoduje istotną zmianę działającą na naszą niekorzyść dla przenikalności cieplnej poszczególnych materiałów zastosowanych w danej technologii ... oczywiście szkieletu lekkiego ... postawionego zgodnie z tą technologią, przy budowie ściany (od wewnątrz):
- wykończenie ściany
- włóknina szklana
- płyta Regips-owa (zastanowić się dlaczego płyta a nie np tynk i jakie ma to znaczenie w tej technologii)
- folia paroizolacyjna (dla czego akurat paroizolacja a nie folia budowlana lub nic)
- płyta OSB3 lub inna zgodna z technologią (dlaczego takie a nie np. wiórowa ...)
- izolacja cieplna przepuszczalna (dlaczego wełny, pianki przepuszczalne, wypełnienia sypkie przepuszczalne a nie np. styropian czy inny materiał)
- wiatroizolacja (po co i dla czego, oraz dla czego tą a nie inną stroną)
- styropian ryflowany (dlaczego wobec powyższego - ryflowany - co ma za zadanie - jakie wartości maksymalne roszenia mogą wystąpić - a jakie wystąpiły by gdyby był przyklejony np na kleju do płyty OSB3)
- dlaczego powinna być listwa startowa - z odprowadzeniem skroplin ....
Dlaczego na świecie (zależy od klimatu danego regionu jego zmienności i występującej wilgotności) a szczególnie w Polsce preferuje się wentylację mechaniczną (bądź rekuperację) szczególnie w domach drewnianych (nie tylko "szkieleciakach")
Wreszcie zapoznać się z wynikami pomiarów i świadectw energetycznych dla nowo wzniesionych budynków w technologii szkieletu lekkiego z zastosowanym styropianem ryflowanym oczywiście w Polsce ...

Jeżeli odpowie sobie Pan na zadane przeze mnie pytania .... wszystko stanie się jasne ... Pomijam już fakt lat doświadczeń w tym zakresie specjalistów ... ale nigdy nie wiadomo ... może wymyśli Pan jakąś nową teorię ... i zachwieje światem nauki ... :)
miłej lektury i serdecznie pozdrawiam.

User avatar
andstach1
Posts: 80
Joined: Wed 23 Feb, 2011

Post by andstach1 » Sun 26 Jun, 2011

alz wrote:Panowie, czy można przykleić zwykły styropian do płyty osb na ścianach garażu niogrzewanego.? Ten styropian jest tylko nośnikiem tynku cienkowarstwowego i ma trochę odizolować od słońca i byłoby to jedyne "ocieplenie" garażu.
Moim skromnym zdaniem, absolutnie nie! Dlaczego?
Zawsze w takim przypadku wystąpi różnica temperatur, a co za tym idzie - skraplanie .....
Zmiany parametrów elementów technologii powodują nieodwracające skutki, które w zależności od różnych czynników a w szczególności czasu i staną się nieodwracalne i niszczące dla całej konstrukcji.
Efekty takiego działania mogą być różne ... W zasadzie nic to Panu nie da, a już na pewno nie obniży w żaden sposób kosztów ... to co pójdzie na klej powinno być porównywalne do ceny wiatroizolacji, talerzyków (czy kołków do styropianu stosowanych do budynków murowanych, - zamiast czpienia wkręt i obcięcie z 2 cm więcej niż grubość styropianu - tańsze rozwiązanie zamiast talerzyków), wkrętów ... bo reszta pozostaje bez zmian .... Oczywiście wszystko zależy od zastosowanych materiałów, ale stosując tańsze (niekoniecznie gorsze) wyjdzie na to samo ...
- wiatroizolacja strotex 1300 - 135zł/75m2 = 1,8zł/m2
- dybel do styropianu - 0,14zł/szt x 10szt = 1,4/m2
- wykonanie frezu w styropianie ok. 4zł/m2 = 4zł/m2
Razem: 7,2zł/m2
Przyklejenie styropianu do płyty OSB3 lub innej zgodnej z technologią, musiało by się odbyć za pomocą np:
KLEJ DO STYROPIANU POLIMEROWEGO a nie za pomocą klejów cementowych .... dlaczego? Bo płyta będzie pracować razem z konstrukcją .... nawet do 3mm ... klej jest twardy i pęknie .... a więc cała elewacja odpadnie ... ponadto w przypadku różnicy temperatur i wilgoci na powierzchni płyty OSB3, powinno również dojść do odparzenia kleju od płyty .... efekt ten sam ... Kiedy? Wszystko zależy od czasu, wilgotności powietrza, różnicy temperatur, itp, itd ...
Ci Inwestorzy, którzy tak zrobili przekonali się, że najczęściej po okresie gwarancji udzielanej przez wykonawcę :), notabene również przy zastosowaniu całych systemów ... stracili również gwarancję oferowaną przez danego producenta z powodu - niewłaściwego wykonania - nie zgodnie z technologią ...

Więc pozostaje klej Polimerowy - elastyczny - w cenie ok. 8zł, zużycie 1 do 1,1l/m2 = 8,8zł/m2
Jak jasno wynika cena jest taka sama ... i wszystko zgodne z technologią ... różnica może wystąpić jedynie przy zastosowaniu grubych styropianów np 20cm, gdzie wyjdzie znacznie drożej, ponieważ dojdzie cena wkrętów, których tu nie podałem .... ale sądzę, że tu styropian będzie w granicy 5cm ....
pozdrawiam.

P.S. Mam nadzieję, że udało mi się odwieść Pana od tak szalonego pomysłu ....
Mogę dodać, że osobiście znam Inwestora z podkarpacia, któremu elewacja odpada dopiero po 10 latach od postawienia domu ... (trzeba tu dodać, że wykonawca o technologii nie wiedział za dużo ... i kleił styropian do OSB za pomocą kleju do płytek elastycznego.... niestety nie podjąłem się naprawy tego partactwa .... i nie zrobiłem zdjęć, jak wyglądała płyta OSB po odparzeniu kleju ... po 10latach, a szkoda - to by była świetna przestroga dla osób, które wpadają na takie pomysły ... a jaki smród ...) A może ktoś z szanownych kolegów ma takie zdjęcia ... ?
To by była szalenie pomocna przestroga ....

alz
Posts: 4
Joined: Tue 03 May, 2011

Post by alz » Sun 26 Jun, 2011

Myślałem o klejeniu styropianu pianką poliuretanową + kołki, ale teraz zaczynam się zastanawiać :mrgreen: . Może lepszym rozwiązaniem jest wełna Isoroc Isofas LM także klejona + kołki?

User avatar
andstach1
Posts: 80
Joined: Wed 23 Feb, 2011

Post by andstach1 » Sun 26 Jun, 2011

Nie rozumiem gdzie popełniłem błąd? Co źle wytłumaczyłem? Co Ty masz z tym klejeniem? O co Ci chodzi???
Po co i dla czego chcesz koniecznie coś przykleić? Bazuj na doświadczeniach i zaleceniach danego systemu, nie kombinuj, bo przekombinujesz, a raczej nic dobrego z tego nie wyjdzie !!! Wełny się tym bardziej nie klei !!!
pozdrawiam.

alz
Posts: 4
Joined: Tue 03 May, 2011

Post by alz » Sun 26 Jun, 2011

:mrgreen: pal licho klejenie, będe kołkował. Najistotniejsze jest to aby wszystko współgrało.
Jednym zdaniem- wiatroizolacja + wełna na kołkach + tynk cienkowarstwowy i mogę spać spokojnie?
Tak się dopytuję bo w żadnym systemie nie znalazłem rozwiązania ocieplenia ściany tylko od zewnątrz, a szkoda było by mojej roboty i kasy.

nydar1957
Posts: 201
Joined: Sat 02 Apr, 2011

Post by nydar1957 » Sun 26 Jun, 2011

Szanowny Panie Wojtku.W poście z 06.03.2011 zaleca Pan korzystanie z programu Rockwool do obliczeń wilgotnościowo cieplnych. Wyliczył Pan współczynnik U dla ściany kolegi ignatz na poziomie 0.19. Dla styropianu ryflowanego założył Pan współczynnik przenikania ciepła na takim poziomie jak dla styropianu pełnego, czyli 0,042. Takie podejście do sprawy zniekształca bardziej rzeczywistość niż niedoskonałość programu Rockwool. Czy byłby Pan tak miły i podał żródło informacji, że U dla styropianu ryflowanego to 0.042.

ps.z wykształcenia jestem chłodnikiem i jeżeli bym wybudował komorę chłodniczą zaizolowaną styropianem ryflowanym to prawdopodobnie nie znalazł bym odpowiedniej mocy agregatu chłodniczego albo by mnie posadzili.Pozdrawiam.

User avatar
andstach1
Posts: 80
Joined: Wed 23 Feb, 2011

Post by andstach1 » Sun 26 Jun, 2011

alz wrote::mrgreen: pal licho klejenie, będe kołkował. Najistotniejsze jest to aby wszystko współgrało.
Jednym zdaniem- wiatroizolacja + wełna na kołkach + tynk cienkowarstwowy i mogę spać spokojnie?
Tak się dopytuję bo w żadnym systemie nie znalazłem rozwiązania ocieplenia ściany tylko od zewnątrz, a szkoda było by mojej roboty i kasy.
Witaj ....
uff .... dotarło ..... na szczęście .... jak to nigdzie nie znalazłeś ??? :shock: a gdzieś szukałeś w ogóle .... ?
zacznij od:
http://www.szkielet.pl/domy_szkieletowe ... wany&id=28
http://www.szkielet.pl/domy_szkieletowe ... 3%B3w&id=6
i google:
http://www.paroc.com/SPPS/Poland/BI_att ... 4-2011.pdf
http://przewodnik.rockwool.pl/elementy- ... ?page=3743

Roinim
Posts: 12
Joined: Tue 04 Jan, 2011

Post by Roinim » Fri 05 Aug, 2011

Witam ponownie.
roobik66 wrote:listwy 2 x 5 co 25 cm (przyjmujac standartowe wymiary styropinu 50 x 100 cm), otwory w startowce 4 fi 12 (tylko do odplywu wody).
Mój szkielet idzie w górę i ostatnio opornie idzie mi szukanie właściwej listwy cokołowej - jeśli ktoś ma namiary na sensowny produkt, to się polecam.
Mam też pytanie techniczne, czy oprócz sumarycznej wielkości otworu w listwie cokołowej (~500mm2/mb) są jakieś wskazania co do wielkości minimalnej / maksymalnej wielkości otworów?
Osobiście znalazłem listwę firmy Metpol, która ma otwory fi 3mm w rozstawie co 12mm. Z tego wychodzi w przybliżeniu 83 otwory o łącznej powierzchni 590 mm2. Co myślicie o takim czymś? Foto poniżej.
Image
Pozdrawiam
R.

Greg Olchawski
Posts: 723
Joined: Fri 02 Mar, 2007
Location: Floryda/Poznan

Post by Greg Olchawski » Fri 05 Aug, 2011

Roinim wrote:Osobiście znalazłem listwę firmy Metpol, która ma otwory fi 3mm w rozstawie co 12mm. Z tego wychodzi w przybliżeniu 83 otwory o łącznej powierzchni 590 mm2
Na wszelki wypadek sprawdź te obliczenia.
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

Roinim
Posts: 12
Joined: Tue 04 Jan, 2011

Post by Roinim » Fri 05 Aug, 2011

Wyszedłem z założenia, że pole koła to jest pi*R*R, promień R=fi/2=1,5 mm, ilość otworów A=100 cm/1,2 cm=83, (3) =~83, pi*1,5*1,5*83=~587 mm2
Dawno skończyłem podstawówkę, więc mogłem coś we wzorach namieszać. Popraw mnie, jeśli się mylę.
R.

Greg Olchawski
Posts: 723
Joined: Fri 02 Mar, 2007
Location: Floryda/Poznan

Post by Greg Olchawski » Fri 05 Aug, 2011

Nie mylisz się, to ja źle wprowadziłem dane i wyszło inaczej. Przepraszam za zamieszanie :???:
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

Roinim
Posts: 12
Joined: Tue 04 Jan, 2011

Post by Roinim » Mon 08 Aug, 2011

Nie ma problema Greg... jestem ostatnio dość zatyrany i lepiej na zimne dmuchać, bo przy moim stanie ciała i umysłu dodawanie 2+2 zaczyna stanowić problem i mi ułamki wychodzą : :shock:
Prawdę mówiąc to liczyłem na odpowiedzi typu "produkty producenta X są super", "to co proponujesz jest do bani / jest super / ujdzie w tłumie". Ale nic to... dam rady... jakoś.
Przerzucam też folie paroszczelne/ paroprzepuszczalne / membrany dachowe... jeśli tu ktoś zechce pomóc w wyborze producenta i produktu, to będę wdzięczny ;)
Swoją drogą czy na ściany folia paroprzepuszczalna ma mieć znacząco inne parametry od membrany dachowej? Jakieś produkty polecacie?
R.

Greg Olchawski
Posts: 723
Joined: Fri 02 Mar, 2007
Location: Floryda/Poznan

Post by Greg Olchawski » Mon 08 Aug, 2011

Nie chciałbym tu robić reklamy lub antyreklamy, ale większość membran paroprzepuszczalnych na rynku spełnia swoje zadanie tylko w kwestii paroprzepuszczalności (od wewnątrz) i wodoodporności (od zewnątrz). Zaledwie kilka produktów wykazuje odpowiednią szczelność od zewntątrz tak więc proponuje w swoich poszukiwaniach zwrócić uwagę także na ten aspekt.
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Wed 10 Aug, 2011

Greg Olchawski, z mojej praktyki około 90% wykonawców nie skleja ze sobą membran. Najlepszy materiał nie pomoże wtedy. :)



Post Reply

Return to “Materiały budowlane dla domów szkieletowych”