Całoroczny dom letniskowy

Aspekty budowy i utrzymania domków letniskowych
Post Reply
hubi_beerb
Posts: 1
Joined: Wed 20 May, 2009

Całoroczny dom letniskowy

Post by hubi_beerb » Wed 20 May, 2009

Witam Szanownych Forumowiczów
Jako że jestem laikiem w dziedzinie budownictwa, a zamierzamy z żoną wybudować dom letniskowy, z którego chcielibyśmy korzystać przez cały rok (weekendowo oczywiście), postanowiłem spytać o opinie fachowców, tudzież osoby mające własne doświadczenia w tej dziedzinie.

Spośród mnogości ofert z internetu zainteresowała nas oferta firmy Castor z Ostródy, która oferuje domy letniskowe całoroczne w następującej technologii:
"Ściany w wersji letniskowej nieocieplone - deska grubości 45mm, wysokość 135mm, połączonych na wpust i pióro, ułożonych na podwalinach, w wersji całorocznej - deska grubości 45 mm, folia paroprzepuszczalna, stelaż pod ocieplenie 10 lub 15 cm grubości, wełna mineralna 10 lub 15 cm grubości, folia paroizolacyjna, deska obiciowa grubości 14 mm."

Interesuje mnie dom w wersji ocieplonej. Nie jest to konstrukcja szkieletowa i owo ocieplenie nie wygląda mi najsolidniej.
Czy waszym zdaniem warto budować w ww. technologi do opisanych przeze mnie zastosowań. Dodam, że w domu planuję zrobić ogrzewanie kominkowe.
Cena domu z poddaszem użytkowym w stanie wykończonym lecz bez instalacji to ok. 1500 zł/m2. Cena nie obejmuje fundamentów. Czy za podobne pieniądze można wybudować dom w konstrukcji szkieletowej z lepszym ociepleniem?
Z góry dziękuję za opinię.


muki
Posts: 8
Joined: Thu 18 Dec, 2008

Post by muki » Mon 29 Jun, 2009

Witam