Chcę kupić dom szkieletowy z rynku wtórnego - proszę o pomoc

Dyskusja na temat błędów popełnianych w budownictwie szkieletowym.
Post Reply
stachu_gda
Posts: 6
Joined: Fri 23 Jan, 2015

Chcę kupić dom szkieletowy z rynku wtórnego - proszę o pomoc

Post by stachu_gda » Fri 23 Jan, 2015

Witam Was Szkieletowcy,
W sieci mnóstwo dyskusji, w których mowa o plusach i minusach budowania domu szkieletowego, kłótni na forach czy warto budować szkieletowo czy nie.
Bardzo trudno natomiast znaleźć temat związany z kupnem takiego domu z rynku wtórnego. Mnie interesuje taki zakup, ale kompletnie nie mam kogo się poradzić - nie znam się na budownictwie, i nie znam nikogo kto znałby się na budownictwie szkieletowym.

Dom, który mnie interesuje ma 23 lata - został wybudowany w 1992. W 1992 byłem jeszcze małym szczylem i nie orientuję się, jak wówczas wyglądało w Polsce budownictwo, ale WYDAJE MI SIĘ, że wówczas jeszcze szkieletówka w Polsce była mocno niepopularna. Proszę skorygujcie mnie, jeśli się mylę. Chodzi mi o uniknięcie zakupu domu, który potencjalnie mógł być postawiony niezgodnie z regułami sztuki.
Niestety, nie wiem kto był wykonawcą prac - wiem tylko, że firma była z okolic Białegostoku.

Niewiele wiem na temat samej konstrukcji, w zasadzie nic, i sprzedający też niespecjalnie umie coś powiedzieć (odkupił dom 8 lat temu i 8 lat w nim przemieszkał, sprzedaje bo chce z rodziną przenieść się do miasta). Z tego co czytałem o szkieletówkach, jednym z najważniejszych czynników jest dobór odpowiedniego drewna do konstrukcji - suszonego komorowo, cztrostronnie struganego o odpowiedniej wilgotności. Zupełnie nie mam pojęcia, z jakich materiałów jest wzniesiona konstrukcja, która jest przedmiotem mojego zainteresowania.

To, co wiem:
- elewacja zewnętrzna jest z desek