Działka zgrodowa

Zagadnienia dotyczące działek budowlanych
Post Reply
krzych
Posts: 2
Joined: Sat 18 Aug, 2007

Działka zgrodowa

Post by krzych » Sun 09 Sep, 2007

Mam problem . Posiadam działkę dla której zgodnie z planem zagodpodarowania jest napisane -obszar na terenie przeznaczonym pod zabudowę zagrodową =-ZAPIS M4. ja posiadam tylko ta działke 28 arów i nie jestem rozlnikiem. Czy są jakies przeciwskazania do budowy na tej działce nowego siedliska przez osobę nie będącą rolnikiem, czyli mnie?

Nie mniej jednak w warunkach opisujących tereny zagrodowej jest napisane" dopuszcza się realizację na terenie M4 zakbudowy mieszkaniowej jednorodzinnej według warunków jak dla terenów M3"

Które warunki modą mnie dotyczyć zagrodowa czy zabudowa jednorodzinna. - Nie jestem rolnikiem. Wolałbym zagrodowe bo sa łagodniejesze warunki ale podobno (nie wiem czy moge jako nie rolnik) musze posatwić jakiś budynek gospodarczy nawet w drugim etapie.

Ważne jest to o tyle, że w zabudowie jednorodzinnej cyt" garaże i wszelkie pomieszczenia gospodarcze należy projektować jako parterowe integralnie związane z budynkiem lub wbudowane w budynek" - a to mnie średnio zadawala wolałbym oddzielnie. działka jest bardzo duża.

Dużo napisałem ale oczekuje pomocy w odpowiedzi na pytanie, czy nie będąc rolnikiem można budawać się wg warunków zabudowy zagrodowej?

Z góry dziekuje za pomoc.


Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Mon 10 Sep, 2007

Z tego co piszesz MPZP jest przemyslany - malo kiedy to sie zdarza na terenach rolnych.

Istota jest tu mozliwosc zachowania przez obecnych wlascicieli (rolnikow) rozbudowy swoich gospodarstw. Jesli teren bylby przeznaczony pod tylko budownictwo jednorodzinne zaden z nich nie moglby postawic na tym terenie budynku "dla rolnictwa".

mak_art
Posts: 19
Joined: Thu 13 Sep, 2007
Location: szczecin

Re: Działka zgrodowa

Post by mak_art » Fri 14 Sep, 2007