budowa na działce rolnej

Zagadnienia dotyczące działek budowlanych
Post Reply
mariaholyst
Posts: 3
Joined: Mon 28 Jan, 2008

budowa na działce rolnej

Post by mariaholyst » Mon 28 Jan, 2008

Moja działka jest wg obowiązującego planu działką rolną R1 klIIIa bez prawa do zabudowy.Ma "dobre sąsiedztwo", dostęp do drogi asfaltowej, prąd, gaz, telefon. Jestem rolnikiem z ponad 2 ha ziemi.I dziś dowiedziałam się, że nie mogę wybudować tam budynku gospodarczego o pow.35 m2 na zgłoszenie. Jak mam dalej postępować, czy wchodzi w grę postępowanie o odrolnienie?


Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Wed 30 Jan, 2008

Zależy gdzie dokładnie jest ona położona i czy uchwalono MPZP. Odrolnienie nie jest prostym procesem, gdyż zależy od wielu przepisów przypadku ziemi tej klasy.

mariaholyst
Posts: 3
Joined: Mon 28 Jan, 2008

Post by mariaholyst » Thu 31 Jan, 2008

MPZP jest uchwalony. Działka leży przy drodze gminnej w gminie Nowy Wiśnicz.

furia
Posts: 1
Joined: Mon 14 Jan, 2008

Post by furia » Wed 06 Feb, 2008

O właśnie! mam podobny problem ... tylko ze chcę wybudować dom i budynki gospodarcze na działce rolnej w sumie jest to sad. Oczywiście MPZP zabrania mi tego ! na dodatek od X czasu na działce tej stoi murowana stajnia ok 20m2 w której trzymam teraz konia. Widziałam że greyg zna sposób na powalenie tego zakazu i prosze go o wskazówki :) Wiem ze trzeba wynająć geodete który określi że jest to działka rolno - budowlana i następnie zmienić ten zapis w księgach wieczystych? i co dalej?? z jakimi dokumejntami gdzie sie udać? proszę o pomoc bo to dla mnie bardzo ważne.

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Wed 06 Feb, 2008

Wazne jest czy istnieje w MPZP zapis o mozliwosci przebudowy lub rozbudowy budynkow w ramach istniejacej dzialki siedliskowej. Ujmujac inaczej moge pomoc w konkretnym przypadku tylko znajac konkretne zapisy MPZP.