zakaz zabudowy POMOCY

Zagadnienia dotyczące działek budowlanych
Post Reply
annakraj
Posts: 1
Joined: Thu 01 Sep, 2011

zakaz zabudowy POMOCY

Post by annakraj » Thu 01 Sep, 2011

Witam,
Sytuacja przedstawia się następująco: jestem rolnikiem, posiadam działkę rolną (3.5 ha), mam już na niej wybudowane tymczasowe budynki gospodarcze, na które mam pozwolenie. Chciałabym złożyć w Starostwie wniosek o pozwolenie na budowę siedliska. Wymagane dokumenty to wniosek + oświadczenie o byciu rolnikiem. W gminie znajduje obowiązujący m.p.z.p w którym istnieje następujący zapis dotyczący terenu na którym znajduje się działka:
§ 9 - Ustalenia dotyczące zabudowy.
1.Na terenie objętym planem obowiązuje zakaz lokalizacji zabudowy. Zakaz dotyczy lokalizacji budynków w rozumieniu Prawa Budowlanego.
2. Na całym ternie obowiązuje zakaz lokalizacji tymczasowych obiektów budowlanych
w rozumieniu Prawa Budowlanego. Zakaz nie dotyczy lokalizacji tymczasowych obiektów budowlanych, w rozumieniu prawo budowlane:
a) niezbędnych dla obsługi produkcji rolnej, w tym działów specjalnych rolnictwa i produkcji leśnej,
b) niezbędnych do urządzenia terenów dla usług agroturystycznych w istniejących gospodarstwach rolnych.
Moje pytanie brzmi: Czy taki zapis w miejscowym planie dotyczy również zabudowy siedliskowej? Czy mogę wybudować siedlisko na działce rolnej na terenie której obowiązuje taki właśnie zapis? Czy m.p.z.p ma znaczenie w przypadku gdy jest się rolnikiem i posiada działkę rolną?
Trochę tych pytań jest ale proszę kogoś o pomoc bo przejrzałam już trochę stron i ustaw i nigdzie nie znalazłam jednoznaczej odpowiedzi. Czy jest ktoś w stanie mi pomoć??? albo może wskazać osobę lub instytucję najbardziej odpowiednią do udzielenie mi odp na zadane pytania?


FRS
Posts: 6
Joined: Tue 13 Jul, 2010
Contact:

Post by FRS » Tue 10 Jan, 2012

... niestety nie.

toja
Posts: 451
Joined: Sun 04 Mar, 2012

Post by toja » Sun 04 Mar, 2012