wentylacja ściany pod i nad oknem
wentylacja ściany pod i nad oknem
Na płytę OSB3 12mm przymocowana została membrana wiatroizolacyjna. Na membranę ma zostać przymocowany na kołkach styropian ryflowany. Na dole ściany będzie listwa startowa z otworkami, u góry będzie szczelina wentylacyjna.
Moje pytanie dotyczy części ściany pod i nad oknami. Styropian obramowujący okno będzie przecież pokryty siatką i klejem, a następnie tynkiem, a więc dla części ściany pod oknem powietrze będzie miało którędy wchodzić, ale nie będzie miało którędy wychodzić. Dla części ściany nad oknem będzie odwrotnie - rowki w styropianie na dole będą "zatkane" klejem na siatce, a tylko u góry będzie odpływ powietrza.
Proszę o radę jak rozwiązać to konstrukcyjnie, żeby prawidłowo wentylować fragmenty ściany pod i nad oknem.
Moje pytanie dotyczy części ściany pod i nad oknami. Styropian obramowujący okno będzie przecież pokryty siatką i klejem, a następnie tynkiem, a więc dla części ściany pod oknem powietrze będzie miało którędy wchodzić, ale nie będzie miało którędy wychodzić. Dla części ściany nad oknem będzie odwrotnie - rowki w styropianie na dole będą "zatkane" klejem na siatce, a tylko u góry będzie odpływ powietrza.
Proszę o radę jak rozwiązać to konstrukcyjnie, żeby prawidłowo wentylować fragmenty ściany pod i nad oknem.
-
- Posts: 1601
- Joined: Sun 21 Aug, 2005
- Location: Siedlce
- Contact:
Temat juz zmarl naturalnie, wic pozwole go sobie odgrzebac.
Powiedzcie mi w jaki sposob wykonac paroizolacje wokolokienna (polac dachowa). Wiem, ze sa gotowe kolnierze, ale mam 11 okien a taki kolnierz jedna sztuka to wydatek ok. 100 PLN...... Czy moze samemu zalatwic te paroizolacje kiedy bede "jechal" nia po polaci dachowej...? Co mi doradzicie?
Moze ktos ma fotki z wlasnych prac przy oknach polaciowych? Co pozniej, jak zabudowac otwory okienne plytami GK....
Pozdrawiam i czekam.....na sugestie.
Powiedzcie mi w jaki sposob wykonac paroizolacje wokolokienna (polac dachowa). Wiem, ze sa gotowe kolnierze, ale mam 11 okien a taki kolnierz jedna sztuka to wydatek ok. 100 PLN...... Czy moze samemu zalatwic te paroizolacje kiedy bede "jechal" nia po polaci dachowej...? Co mi doradzicie?
Moze ktos ma fotki z wlasnych prac przy oknach polaciowych? Co pozniej, jak zabudowac otwory okienne plytami GK....
Pozdrawiam i czekam.....na sugestie.
"Tylko te drzwi pozostaną zamknięte, do których nie pukałeś."
-
- Posts: 3840
- Joined: Thu 19 Aug, 2004
- Location: Gdańsk
- Contact:
Jak widać mało osób zna sę na układaniu folii wokół okien połaciowych. A czy cena tych kołnierzy aż tak znacząco wpływa na koszt budowy? Osobiście uwazam, że lepiej założyć coś oryginalnego niż kombinować, że może coś tam wyjdzie, ale zaoszczędzi się trochę grosza.greg30 wrote:dziekuje, wszytskie sugestie wezme pod uwage :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Na jednym z Forów piszesz o zawilgoceniach powstałych podczas budowy w okresie zimowym. Osobiście nie radzę Ci zakładać teraz folii paroizolacyjnej. Folię paroizolacyjną zakłada się gdy wilgotność drewna konstrukcyjnego osiągnie 14, a co najmniej 16%. Dopiero przy tej wilgotnoości drewna masz pewność, że nie zamykasz wilgoci w grubości ściany, a która może grozić izolacji cieplnej i konstrukcji budynku.
Panie Wojtku te "pare grosza" to 1.300 PLN za 11 sztuk okien. Sorry ale dla mnie to nie jest mala kwota, a okno juz sobie sam folia obloze. Wiem co i jak... Taka rada to nie rada.Wojciech Nitka wrote:Jak widać mało osób zna sę na układaniu folii wokół okien połaciowych. A czy cena tych kołnierzy aż tak znacząco wpływa na koszt budowy? Osobiście uwazam, że lepiej założyć coś oryginalnego niż kombinować, że może coś tam wyjdzie, ale zaoszczędzi się trochę grosza.
Panie Wojtku nie zawilgocenie... a po prostu nastapila kondensacja pary wodnej na wiatroizolacji co jest normalnym zjawiskiem, ktore wystepuje zima. Niestety nastapilo to poniewaz nie zalozylem folii paroizol.... wiec teraz klade juz folie na poddaszu. Welna sobie przeschnie bo dach na szczecie nie jest deskowany i wiaterek powinien wszystko dokladnie wysuszyc.Wojciech Nitka wrote:Na jednym z Forów piszesz o zawilgoceniach powstałych podczas budowy w okresie zimowym. Osobiście nie radzę Ci zakładać teraz folii paroizolacyjnej. Folię paroizolacyjną zakłada się gdy wilgotność drewna konstrukcyjnego osiągnie 14, a co najmniej 16%. Dopiero przy tej wilgotnoości drewna masz pewność, że nie zamykasz wilgoci w grubości ściany, a która może grozić izolacji cieplnej i konstrukcji budynku.
Wilgotnosc drewna.... drewno nie jest wilgotne.
Ale widze, ze nie bardzo juz orientuje sie Pan w tej kwestii. Wiec prosilbym o nie wprowadzanie w blad innych Userow.
"Tylko te drzwi pozostaną zamknięte, do których nie pukałeś."
-
- Posts: 723
- Joined: Fri 02 Mar, 2007
- Location: Floryda/Poznan
Jesli dostajesz porade i to w dodatku bardzo dobra porade (bo taka Ci dal Wojtek) ale rugasz go za to ze Ci taka nie odpowiada to nie oczekuj ze ktokolwiek bedzie tracil czas dla Ciebie.
Wojtek wykazal sie bystroscia, zauwazyl inne potencjalne problemy ktore mogly/nie musialy miec miejsca u Ciebie. Biorac pod uwage ze to Ty przychodzisz tu po pomoc/porade, to bardziej na miejscu jest proste "dziekuje" ale nie postawa roszczeniowa.
Na forum pomagamy sobie ale nikomu nic sie nie nalezy!
Wojtek wykazal sie bystroscia, zauwazyl inne potencjalne problemy ktore mogly/nie musialy miec miejsca u Ciebie. Biorac pod uwage ze to Ty przychodzisz tu po pomoc/porade, to bardziej na miejscu jest proste "dziekuje" ale nie postawa roszczeniowa.
Na forum pomagamy sobie ale nikomu nic sie nie nalezy!
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL