10 przykazań roobik66'a dla budownictwa szkieletowego

Dla tych co chcą zbudować "dom" za tanie pieniądze.
ww1
Posts: 2
Joined: Fri 18 Mar, 2011

Post by ww1 » Fri 18 Mar, 2011

Tam pare razy to tych literowek bylo faktycznie za duzo. A brak polskich znakow to chyba nie powazny problem. Marcin w temacie drewna: ja naprawde nie stosuje rozwiazan wg widzimisie , zebys troche przejrzal materialy (tylko polskojezyczne) to bys wiedzial ze instrukcje kanadyjskie nie potepiaja suszenia na powietrzu ,a wrecz przeciwnie. Czy suszenie komorowe zawsze usuwa zarodniki to mozna polemizowac (nie bede wyciagal przykladow z forum) , w kazdym razie na nic pasteryzacja jak beda warunki do rozwoju grzyba. A wogole to chyba jest zrozumiale ze mi wygodniej jest budowac z drewna standaryzowanego, struganego , a jeszcze wygodniej z np KVH ( bo naprawde proste). Temat ceny : ja nigdy nie kwestionowalem ze mozna zrobic za 2-3 tys / m2 . Ale to nie oznacza ze nie mozna taniej. Trzeba stosowac ekonomiczne rozwiazania (ziarnko do ziarnka ... ) . Postaram sie przerobic nastepne fotki z zakresu ekonomizacji .


Subfosylny
Posts: 107
Joined: Mon 28 Feb, 2011
Contact:

Post by Subfosylny » Fri 18 Mar, 2011

Marcin L - " Problem w tym ze przy suszeniu tradycyjnym zarodniki grzybow i plesni nie sa niszczone."
Można trochę jaśniej o tych zarodnikach?

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Fri 18 Mar, 2011

:roll: wedlug mojej wiedzy jednak wplywa to znaczaco na trwalosc drewna nie jestem specem od obrobki drewna oczywiscie i nie znam szczegolow wiem natomiast ze technologia tego wymaga bezwzglednie a skoro tak jest to ktos tu robil badania i zna sie lepiej niz Ja i Robikk zapewne

KonradJ
Posts: 69
Joined: Tue 24 Mar, 2009

100 % raccjii Marcinie

Post by KonradJ » Sat 19 Mar, 2011

Jestem ciekaw dla kogo buduje ten robbik?

KonradJ
Posts: 69
Joined: Tue 24 Mar, 2009

Ksiazka

Post by KonradJ » Sat 19 Mar, 2011

W Norwegii w ksiazce " Tømrerteori" czyli" Teoria ciesielstwa", ktora jest podstawowa ksiazka kazdego norweskiego ciesli jest napisane o dopuszczalnej wilgotnosci drewna konstrukcyjnego uzywanego to budowy domow mieszkalnych i jest to 18 %,strugane czterostronnie .

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Sat 19 Mar, 2011

Robikk buduje jak to nazwal kolega Grzegorz z forum :wink: altanki a tak powaznie to niewiem gdyz ostatnio umieszczal fotki ze Stavanger i wygladalo na to ze raczej maluje te domy.Trzeba by sie tam :wink: dowiedziec czy ktos zna firme,, Robikk inexpensive carpenter "
KonradJ wrote:W Norwegii w ksiazce " Tømrerteori" czyli" Teoria ciesielstwa", ktora jest podstawowa ksiazka kazdego norweskiego ciesli jest napisane o dopuszczalnej wilgotnosci drewna konstrukcyjnego uzywanego to budowy domow mieszkalnych i jest to 18 %,strugane czterostronnie
to sa rzeczy oczywiste :idea: ale widocznie nie dla wszystkich........
Ide o zaklad ze drewna mokrego z przeznaczeniem na konstrukcje nieda sie kupic w markecie w Norwegii...........

Subfosylny
Posts: 107
Joined: Mon 28 Feb, 2011
Contact:

Re: Ksiazka

Post by Subfosylny » Mon 21 Mar, 2011

KonradJ wrote:W Norwegii w ksiazce " Tømrerteori" czyli" Teoria ciesielstwa", ktora jest podstawowa ksiazka kazdego norweskiego ciesli jest napisane o dopuszczalnej wilgotnosci drewna konstrukcyjnego uzywanego to budowy domow mieszkalnych i jest to 18 %,strugane czterostronnie .
Przyjmuje się 22% jako granicę dla występowania barwic drewna ( głównie sinizny ) a każdy wie jak alergicznie reagują klienci na siny kolor drewna w czasie budowy ( pomimo iż sinizna nie wpływa na właściwości mechaniczne drewna). Struganie drewna jest wskazane z wielu względów. Pomierzyłem przed chwilą wilgotność konstrukcji drewnianych ścianek działowych strychu - dom rocznik 1939 - i średnio jest to koło 14%. Drewno składowane na polu pod zadaszeniem osiąga wilgotność równoważną - 12% w lecie , - 22% w zimie ( około- różne źródła różnie podają ale wg moich pomiarów ten zakres jest w miarę właściwy ). Oczywiście 12% to przy ciepłym i suchym lecie. Drewno wielkowymiarowe z lasu nie jest w stanie osiągnąć wilgotności 17% w ciągu kilku tygodni. Zresztą zależy czym się mierzy wilgotność takiego drewna - czujniki elektryczne z sondą igłową badają wilgotność na głębokości od ,5 do 4 cm; czujniki pojemnościowe sprawdzają wilgotność do 6 cm ale średnią- Przy przekrojach 24x24 cm powierzchnia często wykazuje 12% a po rozcięciu w środku przekroju jest np. 35% lub więcej. Deski 2,5 cm schną dość szybko i jest możliwe wysuszenie ich na powietrzu ze stanu po ścięciu i przetarciu do 18% w ciągu kilku tygodni lata. Budowanie z drewna mokrego nie jest dobrym pomysłem, ale obniża koszty, na co niestety zwraca uwagę część inwestorów. Nie wiem, jakich przekrojów używa roobik66, ale jeżeli cienkich, to jest możliwe bez problemu uzyskanie w lecie zadanej wilgotności na poziomie 18%.

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Mon 21 Mar, 2011

Marcin moze skonczmy jalowa dyskusje , ja bez problemu potrafie zrobic kosztorys ( do ktorego sie nikt nie przyczepi) na 5 tys. /m2. Pewnych rzeczy nie mozesz zajarzyc , np. czy wiesz ze w USA dom w stylu mediteraean jest o 50% drozszy od domu o takiej samej powierzchni ale w style country. A wlasciwie to masz jakies dziwne podejscie ( moze zrobmy ceny urzedowe -jak za komuny) , ale czemu samochody nie sa wszystkie w jednej cenie ?. I cena niekoniecznie musi byc odzwierciedleniem ich rzeczywistej wartosci , np. najtanszy na rynku woz terenowy z powodzeniem przejezdza Syberie , a jego czesto wielokrotnie drozsi konkurenci juz niekoniecznie.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 21 Mar, 2011

wiec konczmy te dyskusje bo jest bez sensu nieda sie wybudwoac domu i zarobic na tym ze ta kase jaka poponujesz w stanie developerskim :neutral:

Piotr tomrer
Posts: 192
Joined: Sat 15 Sep, 2007
Location: Notteroy-Norwegia

Post by Piotr tomrer » Wed 23 Mar, 2011

roobik66 wrote: sa male prywatne trelasty (tartaki) , zwlaszcza na prowincji nie takie znowu nieliczne.
trelast to nie jest tartak.

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Fri 25 Mar, 2011

No niedoslownie w polskim znaczeniu , ale nie zaprzeczysz ze kupisz tam tarcice na zamowienie

NiceMan
Posts: 6
Joined: Thu 06 Dec, 2007
Location: Wrocław | Swidnik

Post by NiceMan » Sun 26 Jun, 2011

Już z 2-3 lata przeglądam to forum i zawsze uważałem, że osoby które tu się wypowiadają chcą pokazać jakie są "mądre". Zaczynam mnie to już śmieszyć. Może nie do końca popieram robika. Ale to chyba dla tego, że nie znam w pełni jego technologi budowana. Ale wiem, że te wasze CENY z kosmosu za M2 budynku są chore.
Wujek pracował w Norwegi 6 lat. Potem siedział w Szwecji 3 lata. I chcą poznać USA udało mu się wyjechać na wakacje na 3 miesiące do USA. Mówi jedno. W technologi budownictwa i w cenach Kanadyjczyków Polska jest daleko za murzynami....
On postawił dom [Wymiary 10 x 10 m + Poddasze] sam z bratem koszt stanu surowego zamkniętego z fundamentami to cena: 30 tyś zł Robocizna za taki dom nie powinna przekraczać 15 tyś zł. Dodam, że drewno było strugane i suszone.... Dom prawidłowo wykonany i zaizolowany. Nie podam kosztów całego domu gdyż był bardzo niski. M2 nie mieścił by się w żadnych waszych normach.
Pora zejść na ziemie Panowie. Nie trzeba liczyć 5x tyle za m2 domu. Wystarczy tylko 2x ;)

MarcinKo
Posts: 5
Joined: Sun 26 Jun, 2011

NiceMan - nowy troll

Post by MarcinKo » Sun 26 Jun, 2011

NiceMan - człowieku, po co trolujesz nie mając pojęcia o czym piszesz. Nasłuchałeś się od wujka - skoro on tak super tanio buduje, chętnie zlecę mu kilka inwestycji.
Piszesz o stanie surowym zamkniętym domu o wym 10 x 10 m z poddaszem użytkowym za kwotę 30 tys zł i tym 15 tys zł robocizny? Więc uważasz, że 15 tys zł to materiały? Policz tylko fundament - już masz minumim 5 tys. zł. Policz tylko dach - min 5000 zł za najtańsze blachy. Okna minimum 10 tys zł. Nie mamy jeszcze ścian, kosntrukcji, stropu, izolacji, kominów, ROBOCIZNY itp. Z tego zrobi się minimum 130 tys zł. Więc albo coś nie dosłyszałeś albo jak jarek ciągle na prochach bredzisz...

NiceMan
Posts: 6
Joined: Thu 06 Dec, 2007
Location: Wrocław | Swidnik

Post by NiceMan » Sun 26 Jun, 2011

Naucz się czytać ze zrozumieniem. 30 tyś. bez robocizny... Robił sam. Ale nie wszyscy potrafią czytać ze zrozumieniem.
I nie troluje. Z forum mam więcej wspólnego niż twoje pseudo fachowa wiedza na temat budownictwa. Jak w pieluchy robiłem to mieszałem już zaprawę. Cała moja rodzina związana jest z budownictwem. Od tradycyjnego budowania przez drewniane po podwodne.... Więc nie mów mi proszę, że coś źle zrozumiałem.
Wystarczy policzyć sobie Ile potrzeba Drewna, płyt, wełny, betonu. I wyjdzie Ci. Skąd wziąłeś kwotę 10K za Okna xD Tak właśnie wylicz koszt budowy domu gość który kupuje w pierwszym lepszym sklepie towar nie porównując cen ani nie negocjując....
EDIT: Koszt całego domu z wykończeniem na tip top to 74 tyś. zł. wliczone wszystko (robocizna własna). Generalnie 70% to drewno, łazienka, WC, kuchnia w płytkach.

PS. Co do pracy jak w 2020 r. będziesz mieć zlecenia a wujkowi coś nie wyjdzie możesz się zgłosić.
Buduje wszędzie nie tylko w Polsce i gwarantuje, że jak robi kosztorys to wyliczy co do gwoździa. Jak ktoś stawia 3-4 do 5 domów rocznie to wie jak liczyć. A nie tu ok 20 kubików betonu tu z 200 płyt a odpady do pieca...Trzeba umieć gospodarować...
Pozdrawiam

DABEKO
Posts: 168
Joined: Mon 22 Nov, 2010

Post by DABEKO » Sun 26 Jun, 2011

jezeli przy domu 10x10 zrobi sie 130 tys. to ja Ci dziekuje za takie wyliczenia.

MarcinKo
Posts: 5
Joined: Sun 26 Jun, 2011

rezerwuję wujka na budowę

Post by MarcinKo » Sun 26 Jun, 2011

NiceMan - pofatyguj się więc i przedstaw w kilkunastu najważnieszych puntkach koszty - bardzo jestem ich ciekaw, nie tylko zresztą ja - z pewnością wszyscy chcieliby je znać.
Dla przykładu :
1- funadamnt = x zł
2.- ściany = y zł
3. wieźbal = z zł
4. dach = v zł
6. okna
7. instalacje
8. izolacje
itd itp.
Nie muszą być szczegółowe - podaj przybliżone i zaokrąglone.
Jeśli dom o wymiarach 10 x 10 m z poddaszem uzytkowym jak to piszesz na tip-top wychodzi 74 tys zl - to daj namiary na wujka - od razu zlecam budowę przynajmniej kilku. Po co mam się fatygować, skoro ktoś za mnie postwi i to jeszcze ponad 3 razy taniej.
Jestem przekonany, że z jakichś tylko tobie wiadomych względów nie będziesz w stanie przygotować takiego wyliczenia :)
Pozdrawiam rozsądnych.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 27 Jun, 2011

NiceMan wrote:stanu surowego zamkniętego z fundamentami to cena: 30 tyś zł Robocizna za taki dom nie powinna przekraczać 15 tyś zł. Dodam, że drewno było strugane i suszone.... Dom prawidłowo wykonany i zaizolowany.
A czerwony kapturek zjadl wilka... samo drewno bedzie cie kosztowalo 18.000 zl. do tego plyta OSB.

NiceMan
Posts: 6
Joined: Thu 06 Dec, 2007
Location: Wrocław | Swidnik

Post by NiceMan » Mon 27 Jun, 2011

Podstawa to drewno o którym tak piszecie.
Sprowadzane z okolic gdzie był budowany dom. Zakupione drewno było z okolic Iławy. Bardzo tanie ale dobre jakościowo. Zakupione wraz z płytami OSB klepkami i innymi pierdołami. Cena kubika 730 zł. Aby uniknąć zbędnych kosztów drewno pocięte i zwymiarowane pod wymiar. Ewentualne docinki kilka cm. W ten sposób płacisz za ilość potrzebnego drewna. Brak większej ilości ścinek . Suszone i strugane jak przykazano. Wy tu piszecie o cenach ok 900-1200 zł ;) Różnica jest masakryczna. Nie wiem dokładnie ile kubików ale o ile wiem to chyba ok 11

Drewno - 8030 zł.
Płyty OSB - nie wiem dokładnie ile sztuk było ale cena za sztukę to 12 mm - 38,50 i 22 mm - 75 zł.
Wełna cena była około - 9 zł.
Fundamenty- 6.300 zł.
Okna dolne: PCV 600 zł za sztukę na dole ilość 5 sztuk. cena 3 k zł.
Dachowe: 900 zł 4 x koszt 3.600zł.
Ceny gwoździ nie znam
Dach: Blacha 20,50 złm2 plus drobiazgi. O ile wiem wyszło koło 3k-4k. Nie pamiętam ile reszta pierdół.
Do tego klepki drewniane na ściany i podłogi. Cena za m2 16 zł i ponad 20 zł za podłogę i schody.
Drzwi wejściowe robione samemu z dębu i jakiegoś jeszcze drewna. Nie pamiętam dokładnie jakie połączenie. wyszło za drewno kleje i szybę. 1.500+zł (konkretów nie pamiętam ale nie dużo więcej) do tego klamki i uszczelki.
Komin murowany z cegieł. Brak danych
Instalacje. Woda i ogrzewanie w peksie. Bardzo mała ilość złączek które są drogie. Ciągnięte były całe wiązki aby uniknąć zbędnych łączeń. Łączenia były tylko przy grzejnikach.
Piec na razie tani na "byle co" koszt ponad 2 tyś. zł.
Kafelki do kuchni tanie nie przekraczają kwoty 40 złm2. I nie było ich dużo. Niemal wszystkie pomieszczenia w drewnie z klepek. Takie upodobania i marzenia.
System "pożarowy" własnego pomysłu to wiem, że sporo bo dokładnie 2.200zł. O tym sporo rozmawiałem.

Więcej szczegułów nie znam bo nie interesowały mnie. Znałem cenę podstawowych i najdroższych rzeczy bo sam chce stawiać dom. Ale na razie nie mam gdzie. Ceny wydają się bardzo niskie ale wystarczy podzwonić popytać. Zamówić wiele rzeczy u jednego dostawcy i robi się przystępna cena. Dodam jeszcze, że drewno wujek bierze od 3 lat od jednego gościa.

System budowy ścian - zaczynając od zewnątrz:
Obicie deskowane ->Folia ->Płyta OSB->Wełna 10 -> Folia -> Płyta OSB ->Klepki drewniane.
Dokładnych cen nie znam. Podałem te które znam. I jestem pewny na bank

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 27 Jun, 2011

:lol: Jesli welny jest tylko 10 cm w scianach to nie jest to dom caloroczny, chyba nie zdajesz sobie srawy z ceny OSB skoro piszesz ze jest obustronnie na scianach ????? za 730 zl nie kupisz dobrego drewna, ja biore jakies 5-6 pelnych TIRow rocznie i nie mam takiej ceny choc biore prosto od producenta wiec to nie mozliwe zeby to bylo jakies dobre drewno-na 100 m2 wyjdzie jakies 16-18 m3 tarcicy.
Gwozdzie to koszt ok 2.000zl na taki dom ......za mniej niz 1.600zł/m2 samemu budujac po kosztach nie postawisz calorocznego solidnego domu - nie ma szans. Wiatroizolacja bedzie cie kosztowac z 1.000 zl. koszt krycia blacha minimum 30 zl/m2 musisz miec 150 m2 dachu na budynku 10 x 10 m.
Biorac pod uwage tylko podstawowe pozycje przekroczysz 120.000 zl :roll:
Letniskowa szopke 10 x 10 m to moze sie i jeszcze postawi. wiec nie czaruj tylko zapytaj Wojka o prawdziwe koszty.

NiceMan
Posts: 6
Joined: Thu 06 Dec, 2007
Location: Wrocław | Swidnik

Post by NiceMan » Mon 27 Jun, 2011

10cm welny malo ^^ Tak mówią osoby które wiedzę czerpią tylko z gazet. Zobacz jak budują w krajach skandynawskich. I dopiero mów o "domku letniskowym" Nie wiem czy wiesz co to próżnia. Po to są klepki i odstęp między ścianami a dopiero później ściana. Co do cen OSB chyba wyraźnie napisałem po jakiej cenie miał.
Co do twoich cen drewna to już twój problem jaką ty masz ceny ^^ Ja wiem ile płacił. I skąd bierze. Tylko widzisz w niektórych rejonach polski jest taniej a w innych drożej ;)
Nie będę się kłócić. Bo naprawdę po ok. 2 latach czytania forum wiem o "waszej" wiedzy sporo.
Pozdrawiam

DABEKO
Posts: 168
Joined: Mon 22 Nov, 2010

Post by DABEKO » Mon 27 Jun, 2011

Ja widze jak buduja w krajach skandynawskich caly czas. Stare domy tez rozbieralismy.
Proznie to Ty masz w swojej wiedzy najwyrazniej. Podstawa to minimum 170 mm welny. 140 spotykalem tylko w takich gdzie na zewnatrz byla jeszcze sciana z cegly.
Ostatnio spotkalem dom w systemie Larsen Truss gdzie ocieplenia w scianie bylo 26 cm a w stropie pol metra.
Wybudowany 10 lat temu.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Tue 28 Jun, 2011

NiceMan wrote:Zobacz jak budują w krajach skandynawskich
mieszkalem tam 4 lata i widzialem wlasnie 20 cm welny pakuja lub wiecej. niepisz glupot tylko przemysl..... :roll:

tu pisza ludzi ktorzy maja doswiadczenie praktyczne pokaz co wybudowales w zyciu umiesc fotki zobaczymy co potrafisz i co reprezentujesz.
co do drewna to prosto z pod pily to mozesz kupic ze te kase :lol: :lol: :lol:
rozsmieszaja mnie tacy ludzi jek Ty NiceMan widza ze nie maja racji a brna dalej :roll: tylko po co

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Tue 28 Jun, 2011

Marcin L wrote:tu pisza ludzi ktorzy maja doswiadczenie praktyczne pokaz co wybudowales w zyciu umiesc fotki zobaczymy co potrafisz i co reprezentujesz.
co do drewna to prosto z pod pily to mozesz kupic ze te kase :lol: :lol: :lol:
rozsmieszaja mnie tacy ludzi jek Ty NiceMan widza ze nie maja racji a brna dalej :roll: tylko po co
Jak to czytać ????? - bez dużych liter, bez przecinków i kropek.
Czy wpisy na Forum dotyczącym budownictwa drewnianego odzwierciedlają jakość robót na budowie?

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Tue 28 Jun, 2011

Wojciech Nitka wrote:Czy wpisy na Forum dotyczącym budownictwa drewnianego odzwierciedlają jakość robót na budowie?
juz pisalem o tym ,nie mam czasu skoncentrowac sie na pisaniu gdyz robie kilka czynnosci jednoczesnie :roll: .
Jednak sens moich wypowiedzi jest jasny mimo takiego ,,klepania w klawiature na szybko" :mrgreen:

NiceMan
Posts: 6
Joined: Thu 06 Dec, 2007
Location: Wrocław | Swidnik

Post by NiceMan » Tue 28 Jun, 2011

DABEKO wrote:Ja widze jak buduja w krajach skandynawskich caly czas. Stare domy tez rozbieralismy.
Proznie to Ty masz w swojej wiedzy najwyrazniej. Podstawa to minimum 170 mm welny. 140 spotykalem tylko w takich gdzie na zewnatrz byla jeszcze sciana z cegly.
Ostatnio spotkalem dom w systemie Larsen Truss gdzie ocieplenia w scianie bylo 26 cm a w stropie pol metra.
Wybudowany 10 lat temu.
Widze kolega tylko potrafi być bardzo niekulturalny w swoich wypowiedziach. Chcieliście konkretne ceny to podałem. A tu taki atak ^^ Wydaje mi się, że mam do czynienia z gówniarzami. A w rzeczywistości pewnie jesteście z 2x starsi ode mnie. Ale kulturą nie grzeszycie ;) Ceny są realne. Gdybyście się orientowali Iława to generalnie 1. Tania siła robocza, 2. Masa lasów oraz tartaków. Co za tym idzie spora obniżka cen. Ale nie będę się tu już rozpisywać. Moja wypowiedź miała na celu pokazać, że da się wybudować dość tanio. Ale jak tylko ktoś napiszę, że się da to zaraz jest krytykowany tak jak robi.
Jedno powiem. Rozumiem w 100% osoby które chcą zarobić na życie ale nie zrozumiem jednego, że wciskają komuś kit, że się nie da jak się da i jeszcze go obrażają.
Co do zdjęć nie zamieszczę gdyż ich nie posiadam. Z racji tego iż to nie ja buduję tylko mój wujek. I nie zamierzam robić żadnej reklamy gdyż jest to zbędne z racji braku możliwości przerobowych. Wujek robi tylko z bratem i ewentualnie znajomym. Nie robią masówek. Stawiają domy na Tip Top.

PS. Tej zimy koszt ogrzewania domku średnio wyniósł ok 500-600 zł. Dodam, że to pierwsza zima. Tragedii nie ma ale oczywiście nie ma też szału. I opinie co do "domku letniskowego" są zbędne...
Pozdrawiam

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Tue 28 Jun, 2011

NiceMen tu nie chodzi o to ze ktos zbudowal sobie tanie, ja tylko o to zeby to bylo zgodne z prawda. Buduje w roznych rejonach kraju i to jest poprostu niemozliwe co piszesz i tyle. Nikt tu nie atakuje Twojej osoby bezposrednio, tylko komentuje to co napisales.
:cool:

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Wed 29 Jun, 2011

Marcin , nie wiem czy wiesz ze skutecznosc (osczednosc energi) izolacji nie rosnie liniowo do grubosci. Np . zwiekszenie izolacji z 10 cm na 15 cm powoduje tylko 6% osczednosci energi. Oczywiscie obecnie sie powszechnie stosuje standartowo 15cm. Ale powiem ci jako ciekawostke ze np w Kanadzie gr. izolacji zalezy od klimatu , pzyjmuje sie ilosc tzw. stopniodni (sczegolowo nie bede tlumaczy teraz). Liczylem dla np . woj . kuj .- pom. i spokojnie wg norm kanadyjskich wystarczy 9cm. Jako druga ciekawostke to ci podam ze do pol. lat 80-tych w skandynawi stosowano powszechnie 6cm.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Wed 29 Jun, 2011

Moze do polowy lat 80tych tak sie budowalo ale to bylo 30 lat kiedy u nas murowalo sie z pustaka bez izolacji calkowicie a wience wylewalo do zewnetrznej czesci scian- w tamtych czasach jezdzilo sie Syrenkami a teraz troche lepszymi samochodami :wink: wiec twoje porownanie jest nieporozumieniem.
Pomijam juz okres zimowy,zapraszam za to w srodku lata do takiego domu z 9cm welna w scianach...naprawde nie rozumiem do czego zmierza ta dyskusja.
Niech kazdy sobie buduje za ile chce ja twierdze jednak ze solidnego ceplego i komfortowego domu za takie pieniadze sie nie wybuduje.
Znam ceny materialow budowlanych czesc biore prosto z fabryki lub w przypadku tarcicy prosto z tartaku i to co pisze NiceMan nie jest nierealne.
Zastanawiam sie tez po co to pisze...

MarcinKo
Posts: 5
Joined: Sun 26 Jun, 2011

Nie da się niestety

Post by MarcinKo » Thu 30 Jun, 2011

Popieram Marcina L- to co pisze NiceMan to bzdury. Nie ujął jeszcze połowy waznych elementów a pisze o tak marnych kwotach. Myślę, że to dlatego, że sam jeszcze nigdy nie budował co sam przyznaje, a opowieści typu wujek czy szwagier mówił ... wszyscy znamy.
Takie posty powinny być przez rozsądnych moderatorów usuwane, bo wprowadzają niewinnych inwestorów w błąd. Takie młode małżeństwo może pomyyśleć, że za 100-150 tys. zł wybuduje dom, a po postawieniu stanu surowego ze 150 tys. nie pozostaje nic. Pozostaje za to problem, bo kredyt się skończyl, puste konto i połowa domu dopiero a kasy trzeba przynajmniej drugie tyle.
Do NiceMana - nie ważne na kiedy, czy na 2013 czy na 2020 - jeśli wujek buduje za 75 tys zł dom 10 x 10 z użytkowym poddasze na TIP TOP jak to piszesz podaj namiary - zarezerwuję najbliższy wolny termin.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Thu 30 Jun, 2011

jeśli wujek buduje za 75 tys zł dom 10 x 10 z użytkowym poddasze na TIP TOP jak to piszesz podaj namiary - zarezerwuję najbliższy wolny termin.
ja rowniez prosilbym o namiary chetnie zlece wybudownie domu za tkie pieniadze :lol:

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Re: Nie da się niestety

Post by Wojciech Nitka » Fri 01 Jul, 2011

MarcinKo wrote:Takie posty powinny być przez rozsądnych moderatorów usuwane, bo wprowadzają niewinnych inwestorów w błąd.
Nie wiem czy jestem rozsądny czy nie, ale Forum (w zasadzie) nie jest cenzurowane. Każdy ma prawo się wypowiedzieć, byle nie były to posty reklamowe. A ten kto czyta posty ma rozum i samemu wybiera to co mu odpowiada. A jeżeli nie zna się na budownictwie niech zatrudni osobę, którą ją poprowadzi i wytłumaczy co jest dobre a co złe.

gilmaly
Posts: 35
Joined: Wed 20 Apr, 2011
Location: Warszawa

Post by gilmaly » Fri 01 Jul, 2011

Powiedz mi NiceMan gdzie kupisz drewno strugane i suszone za 730 zł w okolicach Iławy? Ja buduję dom własnymi siłami właśnie w okolicach Iławy i jak narazie to ciężko o drewno surowe poniżej 1.000 zł. Za suszone itd. żądają tu ok.1.400-1.600 zł. Co do kosztów to fundament z pustką podpodłogową kosztuje mnie ok.10.000 zł (dom 8 x 9 m). Pozdrawiam.

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Mon 04 Jul, 2011

Marcin , ja swoj dom wybudowalem kiedy obowiazywala jeszcze norma 0.5 , czyli 10 cm izolacji , ale dodalem paroizolacje RvoAl i musze ci powiedziec ze podobne domy co budowalem pozniej z 15 cm izoalcja nie zuzywaja mniej opalu (a nawet raczej wiecej). Tak ze grubosc izolacji nie jest bezwarunkowym miernikiem izolacyjnosci. A druga sprawa mozna spokojnie zmiescic sie w obecnym normowym wspolczynniku przy slupkach 2 x 4 stosujac izolacje z pianki poliuretanowej.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 04 Jul, 2011

tu juz wchodzimy w tematy techniczne a piszemy o realnych kosztach akurat teraz :roll:

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Mon 04 Jul, 2011

roobik66 wrote:Tak ze grubosc izolacji nie jest bezwarunkowym miernikiem izolacyjnosci. A druga sprawa mozna spokojnie zmiescic sie w obecnym normowym wspolczynniku przy slupkach 2 x 4 stosujac izolacje z pianki poliuretanowej.
Ciekawe jakie te Twoje pianki poliuretanowe posiadają współczynnik lambda (λ)?

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Wed 06 Jul, 2011

Pianki sa juz o wspolczynniku lambda od 0.18 . Oczywiscie welny sa na tyle tanie ze nawet wzrost zuzycia drewna nie bedzie drozszy od zastosowania pianki. Ale teoretycznie mozliowsc istnieje.

mauro10
Posts: 25
Joined: Tue 16 Nov, 2010
Location: Łódź
Contact:

Post by mauro10 » Sun 24 Jul, 2011

gilmaly wrote:Powiedz mi NiceMan gdzie kupisz drewno strugane i suszone za 730 zł w okolicach Iławy? Ja buduję dom własnymi siłami właśnie w okolicach Iławy i jak narazie to ciężko o drewno surowe poniżej 1.000 zł. Za suszone itd. żądają tu ok.1.400-1.600 zł. Co do kosztów to fundament z pustką podpodłogową kosztuje mnie ok.10.000 zł (dom 8 x 9 m). Pozdrawiam.
Kolega chyba napisał wszystko w temacie :)
Out off my way I'm running

jura
Posts: 2
Joined: Fri 18 Feb, 2011

Post by jura » Sat 10 Dec, 2011

Witam okolice Sierakowic konstrukcyjne strugane 850 pln za metr sześcienny i jest to cena dla mnie brutto
za ten sam materiał w Strej Kiszewie muszę zapłacić 1200 pln a w sprawie fundamentów to 10x10 cena się waha od 10000 do 30000 za te same fundamenty:))
Ps wnioski nasuwają się same:)) pozdrawiam

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Sat 10 Dec, 2011

jura wrote:konstrukcyjne strugane 850 pln za metr sześcienny i jest to cena dla mnie brutto
zbliza sie 19sta czas na bajki.....tyle to mokre spod pily kosztuje prawie wiec nie bajeruj .

Ja biore 5 tirow rocznie tarcicy tj ponad 100m3 + OSb+ deski tarasowe siding itd. cena ktora podajesz jest nierealna chyba ze tartak jest twoja wlasnascia i robisz po kosztach sam dla siebie.
....badzmy realistami Paliwo prawie po 6 zl/L to co recznie go nosza po tartaku :lol: :lol: :lol:

fundament pod dom za 10.000zl ale to chyba cene samego betonu podajesz bez robocizny stali i bez podajnika pompy- rozmawiamy o realnych cenach firm ktore buduja domy a nie o tym ze ktos sam sobie cos metada osczednosciowo-gospodarcza wybudowal.

Panowie realne ceny- podatki, zusy, koszty dojazu, robocizna,materialy- jak nie potraficie kosztorysowac to nie wprowadzajcie w blad inwestorow ktorzy to czytaja.
Koniczy sie to zawsze tak samo dla inwestora ,rozczarowaniem i nieskonczona budowa :roll:

Jaki jest sens ...zanizac ceny i robic ponizej kosztow :neutral:

jura
Posts: 2
Joined: Fri 18 Feb, 2011

Post by jura » Sun 11 Dec, 2011

Witam
Niezależnie co pan napisze to i tak nie zmieni pan cen w jakich jest dostępny ten materiał



Post Reply

Return to “Tanie budowanie z roobik66”