Szacowane koszty

Skąd i ile kasy potrzeba na budowę domu z drewna
MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Szacowane koszty

Post autor: MC » czw 19 maja, 2011

Witam,
Jestem tu nowy i chciałem zadać pytanie o szacunkowy koszt budowy domu szkieletowego na dzień dzisiejszy. Nie wiem gdzie więc pytam w tym wątku.
Interesuje mnie domek nie duży 85-95 m2. Raczej parterowy. Niepodpiwniczony. 3 sypialnie, salon połączony z aneksem kuchennym, łazienka normalna + ubikacja dla gości + pomieszczenie gospodarcze (ewentualnie pomieszczenie gospodarcze razem z ubikacją). Bez garażu (przynajmniej na razie). Budowa w Blachowni pod Częstochową.
Jakie można przyjąć realne koszty takiego domu, w stanie pod klucz?
- wykonanie fundamentów (najlepiej płyty) (przy założeniu że jest to normalny teren bez kombinowanie)
- wykonanie całej konstrukcji z dachem
- wykonanie wszystkich instalacji
- ocieplenie
- w środku kartongisp pomalowany na gotowo na biła łącznie z sufitami.
- podłogi panele + płytki (materiał ja kupuję sam)
- łazienka i kuchnia płytki (materiał kupuje sam)
- zamontowanie w łazience kranów zabudowanie wanny (generalnie całości - materiały dostarczone przezemnie)
- odłączenie pieca/kominka boilerów itp.
Czyli generalnie wchodzę z meblami i mogę mieszkać (ewentualnie zmienię kolor ścian). Najlepiej jakby ktoś podał cene za metr.

ps. czy są jakieś sprawdzone pomysły na budowę domu na terenie "łąkowym" o ile może wzrosnąć koszt budowy na takim terenie?
Wygląda to tak, że nawet w dzień taki jak dziś (słoneczny) jak się chodzi to słychać ciapcianie pod nogami na większości działki i to pomimo wykopania rowka około 30 cm którym bez przerwy płynie woda. Jest tez wykopane oczko wodne i jest pełne wody lustro około 40-50 cm poniżej poziomu gruntu.
W miejscu planowanej budowy jest najwyżej i tam w zasadzie pod nogami nie ciapie, ale wykopałem dziurę i wygląda to tak, że 30 cm czarna ziemia, dalej zaczyna się glina żółta, na około 60 cm zaczyna przeciekać i pojawia się woda glina żółto-niebieska, wykopałem do 70 cm bo dalej już było za ciężko. W kolejnym dniu sprawdzałem kontrolnie i lustro wody podniosło się do około 50 cm poniżej poziomu gruntu.
Z góry dzięki za pomoc i sugestie.


roobik66
Posty: 717
Rejestracja: pn 28 wrz, 2009

Post autor: roobik66 » pt 20 maja, 2011

Jesli chodzi o taki teren to sprawdza sie posadowienie z podloga nad terenem. Przy czym zamiast podciagow na slupach ( sciany wewn. nosne) lepiej zrobic sciany rowniez ciagle z ciagla zbrojona lawa (tak jak sciany okalajace) . W tym roku w styczniu byl bardzo wysoki poziom wod gruntowych na znacznym obszarze Polski. I rozwiazania z pustak podpodlogowa wyszly bez najmniejszego szwanku. Rowniez te w ktorych slupy w podziemiu byly drewniane. Po prostu jest to system uniemozliwiajcy zawilgocenie podlogi , umozliwiajacy wywentylowanie wilgoci .

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » pt 20 maja, 2011

dzięki za odpowiedź. muszę trochę poczytać na ten temat.

generalnie działka jest na zalewem, ale w tym roku jak i w innych latach (powodziowych) nie było tam więcej wody niż zwykle. zresztą dookoła wszędzie są domy i to niektóre mają już 30-40 lat. Zresztą jest tam też dom moich rodziców :) 30-paroletni i to o jakieś 70 m bliżej do zalewu.

Z tym że między domem rodziców a tą częścią działki na której chciałbym stawiać dom jest akurat lekkie obniżenie terenu i tam jest najmokrzej w okolicy (chodzić się da, ale ciapie pod nogami ziemia) Jak pisałem wcześniej jest tam oczko wodne zrobione w zeszłym roku i obok jeszcze niezbyt głęboki rowek ale to wszystko i tak słabo ściąga wodę.

Co ciekawe jak już się wykopie dziurę to tak jakby wodo od spodu wybijała (takie jakby nimi źródełka....)

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » pt 20 maja, 2011

kilka fotek z telefonu:
widok od strony domu rodziców (za plecami dom rodziców i zalew do zalewu jakieś 100m) na wprost prowizoryczny mostek na rowku za rowkiem oczko wodne i dalej w samym końcu teoretyczne miejsce budowy
Obrazek

rowek (woda płynie ciągle)
Obrazek

oczko wodne (na wprost za oczkiem miejsce na teoretyczną budowę (drzewa do wycięcia)
Obrazek

miejsce na domek za plecami oczko jakieś 20 metrów
Obrazek

i widok w drugą stronę oczko a w tle domy za domami jakieś 60 metrów zalew.
Obrazek


miejsce przewidywanej budowy i kopania dziury
Obrazek

to co wykopałem zanim pojawiał się woda (ziemia i glina...?)
Obrazek


parę centymertów przed pojawieniem się wody 30 cm ziemi dalej glina
Obrazek

pomiar głębokości wody 60 cm (30 ziemia, 30 glina) dalej wykopałem jeszcze z 10 cm ale już ciągle woda. W kolejnym dniu wody jeszcze przybyło i lustro było ostatecznie na około 50 cm.
Obrazek

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » pt 20 maja, 2011

Z tego co czytam tutaj http://www.budujemydom.pl/component/opt ... Itemid,34/ teoretycznie wystarczyła by płyta fundamentowa z ostrogami (wykop na 50 cm)
a najlepiej
- płyta z ogrzewaniem powietrznym to dość nowoczesny sposób wykonania fundamentów w najbardziej nawet niesprzyjających warunkach gruntowo-wodnych przy jednoczesnym zapewnieniu ogrzewania domu. Fundament stanowi płyta żelbetowa zwykle grubości 15-20 cm wylana na warstwie zagęszczonego żwiru (min. 15 cm) i izolacji termicznej z kształtek styropianowych grubości 15-20 cm. Dzięki elastyczności obu tych warstw właściwie żadne odkształcenia gruntu nie stanowią zagrożenia dla fundamentu, dlatego można go wykonywać na powierzchni terenu.
Czy to faktycznie takie dobre rozwiązanie? i ile kosztuje w porównaniu do normalnych fundamentów i czy to nie jest przypadkiem to samo co legalett?
I ostatnia sprawa jak to się ma do norm?

roobik66
Posty: 717
Rejestracja: pn 28 wrz, 2009

Post autor: roobik66 » ndz 22 maja, 2011

Tu plyta jest ogromnie kosztownym rozwiazaniem ze zgledu na dziesiatki m3 betonu . Trzeba poziom podwaliny zrobic min. 40-50cm nad terenem (poziom podlogi wtedy 60-80cm) . Moze sie po roztopach poziom wody podniesc blyskawicznie (widzialem w styczniu taka sytuacje) . Tak ze dookola domu jest po prostu jeziorko , w takim jak na fotkach woda nie wsiaknie bo niby gdzie . 50 cm nad terenem to tak wlasciwe jest poziom jaki tu trzeba brac pod uwage. Osobiscie widzialem sytacje ze w rozwiazniu z podl . nad terenem po zejsciu wody nawet trudno sie domyslic ze byly jakies sensacje podtopieniowe. Jedynym sladem jest nierowno ulozona folia w podziemiu (wynik tego ze sobie swobodnie plywala)

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » pn 23 maja, 2011

Ok, dzięki za szczerość. Trochę sie zmartwiłem, ale lepiej wiedzieć że jest źle niż nie wiedzieć i się zastanawiać.

Ps. tą działkę mamy od zawsze. Jest to działka moich dziadków przekazana przez pradziadków.

W zasadzi nigdy nie było tak tak żeby woda stała na wierzchu (no może poza najniżej położonymi miejscami), raczej wygląda to jak gąbka. Dlatego tez pomyślałem o płycie, najlepiej legalett. tak żeby zebrać z 15 cm z wierzchu wysypać to na równo albo nawet parę cm powyżej i na tym stawiać płytę. Ale wiem, że bez badań geotechnicznych to nawet nie ma o czym rozmawiać.
Wyczytałem też coś o mikropalach. Ale temat jakoś tak chyba mało znany jeszcze w Polsce. A z tego co wyczytałem to jest to tanie rozwiązanie na tero typu działki. Jednak obawiam się ze mógłby być problem ze znalezieniem wykonawcy - http://muratordom.pl/budowa/fundamenty/ ... print=true , http://budujesz-remontujesz.blogspot.co ... alach.html
Nie do końca to ogarniam, ale wychodziło by że mikropale wychodzą taniej niż fundament na ławie... a z drugie strony spotkałem się z opinią że pale sa bardzo drogie i za domen 100 m może wyjść nawet 80 tyś zł.

Marcin L
Posty: 1364
Rejestracja: sob 26 mar, 2005
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Marcin L » śr 25 maja, 2011

Przyblizony koszt domku 80m2 to ok 200tys.w tym przypadku proponuje lekkie wyniesienia posadowiena budynku - mozna sprawdzic w temecie ,,zielono mi na zielonej" jet to jeden z przykladow gdzie jedynym bezpiecznym rozwiazaniem jest podniesienie budynku . :idea:
Grunt o ktorym piszesz to nic w porownaniu z tym co ja mialem na budowie 2 mce temu wiec bez stresowo mozna tak zrobic jak proponuje ,bez wzgledu na to czy to jest na platformie drewnanej czy tez na plycie betonowej

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » czw 26 maja, 2011

Dzięki serdeczne za informacje. Czyli jakaś tam szansa budowy na takim terenie bez pójścia z torbami (za fundamenty) jest. W takim razie muszę się ogarnąć z tematem ewentualnego dojazdu.
Czy da radę odkupić kawałek działki sąsiada? I mieć 50 m do drogi głównej tym samym, 50 m do wody kanalizacji i prądu.
Czy ewentualnie trzeba będzie kombinować z drugiej strony przez cała działkę rodziców (wspólny wjazd) utwardzanie dojazdu przez najbardziej podmokły teren i ciągnięcie mediów jakie 130 metrów... :/

Obrazek

roobik66
Posty: 717
Rejestracja: pn 28 wrz, 2009

Post autor: roobik66 » czw 26 maja, 2011

Jak chcesz zrobic na plycie bet. to najpierw przy takim gruncie bys musial zainwestowac w utwardzenie drogi dojazdowej do placu budowy. Jedna gruszka to z trudem bez utwardzenia moze sie dostanie i wydostanie.

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » pt 27 maja, 2011

Marcin L pisze:Przyblizony koszt domku 80m2 to ok 200tys.w tym przypadku proponuje lekkie wyniesienia posadowiena budynku - mozna sprawdzic w temecie ,,zielono mi na zielonej" jet to jeden z przykladow gdzie jedynym bezpiecznym rozwiazaniem jest podniesienie budynku . :idea:
Jeszcze wrócę do tematu kosztu, czyli trzeba liczyć 2500 m2.
Jakich się jeszcze trzeba spodziewać wydatków, między stanem domu za ta kwotę, a stanem takim aby wnosić meble i mieszkać. :) czyli inaczem mówiąc co jest a czego nie ma w tej cenie.

Marcin L
Posty: 1364
Rejestracja: sob 26 mar, 2005
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Marcin L » pt 27 maja, 2011

:roll: nie chce tak bezposrednio tu cen podawac bo to indywidualna sprawa napewno niema w cenie uzbrojenia dzialki tj szambo,przylacza itp choc moze ktos napisze ze mozna taniej lub drozej .Podstawa jest projekt koncepcyjny i na jego podstawie wstepna wycena zrobiona przez potencjalna firme.Wiec jakis schematow bym tu nie ustalal.

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » pt 27 maja, 2011

Jasna sprawa. Tak tylko orientacyjnie pytałem, bo stan "pod klucz" jest bardzo mocno zależny do wykonawcy. Dla jednego jest to np. włącznie z białym montażem, a dla drugiego nawet bez położenia płytek i paneli i bez kontaktów w ścianach.
Generalnie to 2 znajomych też się ma zamiar budować i wynaleźli sobie jakiego fachurę za 2250/m2. Stan taki jak opisałem na początku, tylko że płytek w cenie nie kładą (parkiet tak zakupiony przez klienta) piec i podłączenie też we własnym zakresie. Ale cena tez mocno jest zależna od wykończenia. Ten akurat daje np. blacho dachówkę... Jak będę bliżej budowy to się odezwę na priv.
Dziękuję i pozdrawiam

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » sob 28 maja, 2011

roobik66 pisze:Jak chcesz zrobic na plycie bet. to najpierw przy takim gruncie bys musial zainwestowac w utwardzenie drogi dojazdowej do placu budowy. Jedna gruszka to z trudem bez utwardzenia moze sie dostanie i wydostanie.
No właśnie to też jest pewien problem. Od strony rodziców nic nie dojedzie, i podejżewam że tżeba było by sporo zainwestować bo to jakieś 100 m
Natomiast od drugiej strony jest lepiej. w drugą stronę teren się podnosi lekko aż do drogi i tak już nie jest tak mokro.
Musiał bym sie tylko z właścicielem tej pustej działki dogadać, jeśli nie zgodził by się na odsprzedanie pasa, to może chociaż dało by radę żeby ciążki sprzęt tam tędy wjeżdżał na czas budowy

Greg Olchawski
Posty: 723
Rejestracja: pt 02 mar, 2007
Lokalizacja: Floryda/Poznan

Re: Szacowane koszty

Post autor: Greg Olchawski » pt 24 cze, 2011

MC pisze:(...) Wygląda to tak, że nawet w dzień taki jak dziś (słoneczny) jak się chodzi to słychać ciapcianie pod nogami na większości działki i to pomimo wykopania rowka około 30 cm którym bez przerwy płynie woda. Jest tez wykopane oczko wodne i jest pełne wody lustro około 40-50 cm poniżej poziomu gruntu.
W miejscu planowanej budowy jest najwyżej i tam w zasadzie pod nogami nie ciapie, ale wykopałem dziurę i wygląda to tak, że 30 cm czarna ziemia, dalej zaczyna się glina żółta, na około 60 cm zaczyna przeciekać i pojawia się woda glina żółto-niebieska, wykopałem do 70 cm bo dalej już było za ciężko. W kolejnym dniu sprawdzałem kontrolnie i lustro wody podniosło się do około 50 cm poniżej poziomu gruntu.

-------> wykonanie fundamentów (najlepiej płyty) (przy założeniu że jest to normalny teren bez kombinowanie)
Paradoks?
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

Greg Olchawski
Posty: 723
Rejestracja: pt 02 mar, 2007
Lokalizacja: Floryda/Poznan

Post autor: Greg Olchawski » pt 24 cze, 2011

MC pisze:Z tego co czytam tutaj http://www.budujemydom.pl/component/opt ... Itemid,34/ teoretycznie wystarczyła by płyta fundamentowa z ostrogami (wykop na 50 cm)
a najlepiej
- płyta z ogrzewaniem powietrznym to dość nowoczesny sposób wykonania fundamentów w najbardziej nawet niesprzyjających warunkach gruntowo-wodnych przy jednoczesnym zapewnieniu ogrzewania domu. Fundament stanowi płyta żelbetowa zwykle grubości 15-20 cm wylana na warstwie zagęszczonego żwiru (min. 15 cm) i izolacji termicznej z kształtek styropianowych grubości 15-20 cm. Dzięki elastyczności obu tych warstw właściwie żadne odkształcenia gruntu nie stanowią zagrożenia dla fundamentu, dlatego można go wykonywać na powierzchni terenu.
Czy to faktycznie takie dobre rozwiązanie? i ile kosztuje w porównaniu do normalnych fundamentów i czy to nie jest przypadkiem to samo co legalett?
I ostatnia sprawa jak to się ma do norm?
Legalett jest przykładem takiego rozwiązania.

Kilka wskazówek:
1. Zastosowanie ogrzewania podłogowego nie ma wpływu na zdolność fundamentu do przenoszenia obciążeń przy danych warunkach podłoża i klimatycznych
2. Co wynika bezpośrednio z powyższego, czy jest to ogrzewanie powietrzne, wodne czy elektryczne to tym bardziej nie ma znaczenia.
3. Byłbym bardziej przezorny na Twoim miejscu w czytaniu artykułow niewiadomego pochodzenia i wyciągania z nich wniosków
4. Płytkie, całkowicie zaizolowane płyty funadmentowo są od dawna stosowane np w Skandynawii, ale z tego co wiem to buduje się je tam tylko na właściwie przygotowanym podłożu kamiennym. Wykonywanie takich fundamentów na piaskach/żwirach, zwłaszcza w takich sytuacjach jak Twoja to całkowite nieporozumienie! Nie pozwól by ktoś, zwłaszcza przedstawiciel Legalletu, wmawiał Ci, że ten system jest dobry gdy masz wysoki poziom wód gruntowych. Nie ma drogi na skróty!
5. Dodam tylko, że w USA takie systemy są generalnie ZABRONIONE. Można stosować płytkie zaizolowane fundamenty ale trzeba to zrobić w zupełnie inny sposób by przedziwdziałać zamarzaniu podłoża. Stoi to w kontraście do podejścia (jak Legallet) które "optymistycznie zakłada" że wysadziny mrozowe nie uszkodzą płytkiego fundamentu dzięki istnieniu "magicznej" "elastyczności warstw".

Zrobisz oczywiście jak będziesz uważał. Pozdrawiam
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » sob 25 cze, 2011

Oj tam zaraz paradoks.

na terenie, którym mam nikt na podstawie zdjęć nie powie mi ile będą kosztowały fundamenty, więc staram się ustalić przynajmniej ile to kosztuje standardowo... ot cała historia.

Greg Olchawski
Posty: 723
Rejestracja: pt 02 mar, 2007
Lokalizacja: Floryda/Poznan

Post autor: Greg Olchawski » sob 25 cze, 2011

Masz wysoki poziom wód gruntowych, ale chciałbyś wycene dla "normalnego" terenu "bez kombinowania". Hmmm...
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » sob 25 cze, 2011

Greg Olchawski pisze:Masz wysoki poziom wód gruntowych, ale chciałbyś wycene dla "normalnego" terenu "bez kombinowania". Hmmm...
Dzięki za odpowiedzi . Tak jak pisałem "na terenie, którym mam nikt na podstawie zdjęć nie powie mi ile będą kosztowały fundamenty, więc staram się ustalić przynajmniej ile to kosztuje standardowo... ot cała historia."

Greg Olchawski
Posty: 723
Rejestracja: pt 02 mar, 2007
Lokalizacja: Floryda/Poznan

Post autor: Greg Olchawski » sob 25 cze, 2011

Kilka drobnych wskazówek ode mnie dostałeś, proszę bardzo.
Wiemy co napisałeś (ponownie!) ale sparafrazuje jeśli nadal nie rozumiesz: Po co pytać o koszt budowy fundamentu na "normalnym" podłożu jeśli u Ciebie są warunki niestandardowe? Jeśli już wiesz że nikt na podstawie samych zdjęć Ci nic nie powie to , taka mała sugestia, chwytaj za telefon, dzwoń po lokalne ekipy i poproś o wyceny, będziesz wiedział ile będzie Cię to kosztować na Twojej działce a nie działce której nie masz
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

MC
Posty: 26
Rejestracja: wt 17 maja, 2011
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

Post autor: MC » sob 25 cze, 2011

No teoretycznie to tak, ale...
...jeśli będę znał cenę standardową to będę wiedział z późniejszego porównania, czy czasem nie opłaca się kupić jakiejś działeczki"normalnej" niż pchać się w bagno które mam.
Cena działeczki w mojej okolicy - no może na troszkę więszej wiosce - 55.000 za 1000 m2. A mógłbym znaleźć jeszcze trochę dalej nawet za 35.000 zł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Finansowanie i koszty budowy”