Mały drewniany domek
Mały drewniany domek
Witam wszystkich Forumowiczów ! Zamarzył mi się mały drewniany domek, który mógłbym postawić sam, w dużym stopniu podpierając się informacjami zebranymi na forum.Oto kilka zdjęć mojego małego domku narzędziowego. Zbudowałem go w 6 tygodni przy pomocy mojego ojca. Będę wdzięczny za wszystkie uwagi!
- Attachments
-
- Posts: 3841
- Joined: Thu 19 Aug, 2004
- Location: Gdańsk
- Contact:
Panie Wojtku! wielkie dzięki za zainteresowanie. Układ podłogi - deski 20 cm na sztorc, od dołu - siatka metalowa, membrana paroprzepuszczalna napisami do dołu, ocieplenie z wełny, paroizolacja, osb 22 mm. Mam nadzieję, że pokaże to następne zdjęcie. Konstrukcję szkieletu i więźby spróbuję pokazać na następnych zdjęciach. Rozstaw krokwi co 62,5 cm, płyta osb3 12 mm na mijankę co 2 krokwie, między krokwiami łączniki do osb typu h. Układ ściany zewnętrznej - deska licówka 22 mm - pióro wpust, łata dystansowa 4 x 2 cm, folia paroprzepuszczalna, osb 12 mm, ocieplenie ścian wełną 10 cm, paroizolacja, płyta g/k.
-
- Posts: 3841
- Joined: Thu 19 Aug, 2004
- Location: Gdańsk
- Contact:
Gratuluje jak na amatora bardzo dobra robota albo jestes dobry z geometri albo miales wczesniej doczynienia z budownictwem a moze poprostu zdolny
Jak to mowia ,, nie swieci garnki lepia"
powodzenia w dalszej pracy
Jakas folie bym polozyl na gruncie pod szkieletem tam gdzie jest pokoik na gorze, a tam gdzie bedzie teras(chyba bedzie?)proponuje geowloknine i na to zwirek itp zeby nic tam nie roslo pod szkieletem
Jak to mowia ,, nie swieci garnki lepia"
powodzenia w dalszej pracy
Jakas folie bym polozyl na gruncie pod szkieletem tam gdzie jest pokoik na gorze, a tam gdzie bedzie teras(chyba bedzie?)proponuje geowloknine i na to zwirek itp zeby nic tam nie roslo pod szkieletem
Marcin -wielkie dzięki za miłe słowa.
Jak już napisałem domek chciałem postawić sam tzn. począwszy od narysowania go, wyliczenia potrzebnego materiału aż do wykonania, dlatego konstrukcja jest stosunkowo prosta. Staram się wykorzystać maksimum informacji znalezionych na forum i tutaj ukłony w stronę wszystkich forumowiczów a szczególnie P. Wojciecha Nitki .
Marcin - jestem amatorem, aczkolwiek młotek, pilarka czy poziomica to narzędzia które miałem w rękach już wcześniej - jeszcze raz dzięki za miłe słowa.
Kilka fotek zrobionych dzisiaj
Jak już napisałem domek chciałem postawić sam tzn. począwszy od narysowania go, wyliczenia potrzebnego materiału aż do wykonania, dlatego konstrukcja jest stosunkowo prosta. Staram się wykorzystać maksimum informacji znalezionych na forum i tutaj ukłony w stronę wszystkich forumowiczów a szczególnie P. Wojciecha Nitki .
Marcin - jestem amatorem, aczkolwiek młotek, pilarka czy poziomica to narzędzia które miałem w rękach już wcześniej - jeszcze raz dzięki za miłe słowa.
Kilka fotek zrobionych dzisiaj
Witam! na pierwszy rzut oka jest oki, ale martwi mnie kalenica i czy wreby na oczepie zostaly zastosowane, jaki kat nachylenia dachu jest - podejrzewam, ze ok 30 stopni, i nie jest to jetka ani kleszcze, jest z jednej strony skrecona krokwia do stezenia, podejrzewam ze na sruby conajmniej M12 czyli grubosc sruby 12 mm + pierscien typu geka lub bulldog. Pozdrawiam Konrad z Oslo
-
- Posts: 321
- Joined: Thu 28 Jan, 2010
- Contact:
Wręby zostały zrobione na krokwiach a krokwie przybiłem z jednej strony do czepu ściany zewnętrznej a z drugiej do konstrukcji zadaszenia. Krokwie spiąłem ze sobą jętkami(po wie śruby do każdej krokwi). Ponieważ nie miałem jętek 6m więc spiąłem 4,2 m i 2,4m. (0,5m zakładu) Miejsce spięcia jętek to oczep drugiej ściany zewnętrznejKonradJ wrote:Witam! na pierwszy rzut oka jest oki, ale martwi mnie kalenica i czy wreby na oczepie zostaly zastosowane, jaki kat nachylenia dachu jest - podejrzewam, ze ok 30 stopni, i nie jest to jetka ani kleszcze, jest z jednej strony skrecona krokwia do stezenia, podejrzewam ze na sruby conajmniej M12 czyli grubosc sruby 12 mm + pierscien typu geka lub bulldog. Pozdrawiam Konrad z Oslo
Dzięki Jan za miłe słowa. Te jętki mają docelowo być przynajmniej w części widoczne. (próbuję wygospodarować awaryjne spanie na części poddasza)Jan Jablonski wrote:Gratulacje jak widac jak sie chce to mozna zrobic dobrze i samemu .masz powody do dumy wprawdzie ja bym zostawil jetki widoczne bez poddasza no ale to rzecz gustu.
-
- Posts: 321
- Joined: Thu 28 Jan, 2010
- Contact:
-
- Posts: 13
- Joined: Sat 07 Nov, 2009
Dlaczego powinien być ogrzewany? Jaki przekrój ścian powinien być w przypadku nieogrzewanego domku letniskowego w okresie zimowym?Wojciech Nitka wrote:Jeden problem zaczynam widzieć. Domek będzie ogrzewany czy nie?
Przy tym układzie warstw, jaki podałeś, domek powinien być ogrzewany. Zatem czekam na Twoją informację w tym temacie.
Mistrzu Konradzie mysle ze nie bedzie problemow z ta konstrukcja te jetko/belki stropowe czy jak je tam nazwac sa czyms w rodzaju pasa dolnego wiezara i pracujac na rozciaganie nie pozwola sie rozjechac krokwia,oczywiscie wreby sa jak najbardziej wskazane .KonradJ wrote: ale martwi mnie
Jestem pozytywnie zaskoczony ze zastosowana zostala deska w kalenicy
-
- Posts: 3841
- Joined: Thu 19 Aug, 2004
- Location: Gdańsk
- Contact:
-
- Posts: 723
- Joined: Fri 02 Mar, 2007
- Location: Floryda/Poznan
Rysiu, bardzo dobra robota jak na pierwszy amatorski domek. Widać że masz do tego "dryg"
Co do uwag, skoro pytasz:
1. łączenia górnej deski oczepu winny także wypadać na słupkach. Ponadto wymagają 4x tyle gwożdzi ile zastosowałeś.
2. Belka kalenicowa jest obowiązkowa w takim układzie więc dobrze że ją zrobiłeś. Jednak tą zbyt krótką kalenice nie można sobie przedłużać w taki sposób.
3. Krokwie się nie "rozjadą" jak wcześniej ktoś sugerował. Nie potrafie ocenić przekrojów z fotek ale krokwie wyglądają na dość płytkie.
4. Bardzo ostrożnie (!) z ciężarem jakiemu poddasz belki stropowe poddasza.
5. Płyty poszycia stropu (nawet na pióro i wpust powinieneś także łączyć na belce stropowej, a nie między nimi.
6. Wewnętrzne "zastawki" z OSB między krokwiami (od strony werandy) mogą przeszkadzać jeśli masz zamiar położyć GK od wewnatrz. Lepiej było to zrobić poprzez zakładki z drewna zlicowane do zewnątrz.
7. Dlaczego aż tyle przekładek pomiędzy belkami podłogi?
8. Sciana szczytowa od strony werandy również powinna mieć "standardową" orientacje słupków.
9. Zakładam że ta deska na werandzie podtrzymująca kalenice to rozwiązanie czasowe. Co planujesz w tym miesjcu zrobić?
Pozdrawiam
Co do uwag, skoro pytasz:
1. łączenia górnej deski oczepu winny także wypadać na słupkach. Ponadto wymagają 4x tyle gwożdzi ile zastosowałeś.
2. Belka kalenicowa jest obowiązkowa w takim układzie więc dobrze że ją zrobiłeś. Jednak tą zbyt krótką kalenice nie można sobie przedłużać w taki sposób.
3. Krokwie się nie "rozjadą" jak wcześniej ktoś sugerował. Nie potrafie ocenić przekrojów z fotek ale krokwie wyglądają na dość płytkie.
4. Bardzo ostrożnie (!) z ciężarem jakiemu poddasz belki stropowe poddasza.
5. Płyty poszycia stropu (nawet na pióro i wpust powinieneś także łączyć na belce stropowej, a nie między nimi.
6. Wewnętrzne "zastawki" z OSB między krokwiami (od strony werandy) mogą przeszkadzać jeśli masz zamiar położyć GK od wewnatrz. Lepiej było to zrobić poprzez zakładki z drewna zlicowane do zewnątrz.
7. Dlaczego aż tyle przekładek pomiędzy belkami podłogi?
8. Sciana szczytowa od strony werandy również powinna mieć "standardową" orientacje słupków.
9. Zakładam że ta deska na werandzie podtrzymująca kalenice to rozwiązanie czasowe. Co planujesz w tym miesjcu zrobić?
Pozdrawiam
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL
wielkie dzięki Greg za cenne uwagi.
5. Płyty poszycia stropu będą łączone na belkach stropowych (to co jest na zdjęciu to tylko prowizorka na zimę)
6. Wewnętrzne "zastawki" z OSB między krokwiami (od strony werandy)to też szybka prowizorka na zimę
9. Deska na werandzie podtrzymująca kalenice to oczywiście pozostałość po ustawianiu kalenicy i zostanie usunięta. Zastanawiam się Greg nad przesunięciem ścianki szczytowej w to miejsce. Z jednej strony podoba mi się tak jak jest teraz a z drugiej strony mogę przedłużyć poddasze o 2m
5. Płyty poszycia stropu będą łączone na belkach stropowych (to co jest na zdjęciu to tylko prowizorka na zimę)
6. Wewnętrzne "zastawki" z OSB między krokwiami (od strony werandy)to też szybka prowizorka na zimę
9. Deska na werandzie podtrzymująca kalenice to oczywiście pozostałość po ustawianiu kalenicy i zostanie usunięta. Zastanawiam się Greg nad przesunięciem ścianki szczytowej w to miejsce. Z jednej strony podoba mi się tak jak jest teraz a z drugiej strony mogę przedłużyć poddasze o 2m
pytanie do Ryśka
Czy mógłbyś napisać jakiej średnicy i długości dałeś rury na słupki fundamentowe i jaki jest ich rozstaw? Czy podwalina jest przykręcona do tych słupków, czy tylko na nich leży? Jakie są wymiary Twojego domku? Jestem pod wrażeniem Twojej pracy i na wiosnę przymierzam się do podobnego projektu.
pozdrawiam
Mariusz Dąbrowski
pozdrawiam
Mariusz Dąbrowski
-
- Posts: 2
- Joined: Sun 20 Mar, 2011
Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. Bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie i udzielone porady. Odpowiadając na ostatnie pytania:
- część mieszkalna ma wymiary 4x6m
- cała część zadaszona razem z tarasem to 6x8m
- rury mają średnicę 200mm, są długie na 1m, przy betonowaniu do każdej z nich włożyłem po 3 druty albo 8 albo 10mm, nie pamiętam w tej chwili,
- w każdej rurze zatopione są kotwy długości ok 40 cm, średnica chyba 14mm
- cała podwalina jest przykręcona do betonowych słupów przez te kotwy
- rozstaw słupów betonowych -co 2m
- podwalina 6x10cm, podłoga z desek 20x4cm, rozstaw desek dobrałem wg. wymiaru płyty osb,/250x125cm/ co 62,5 cm
- podłoga - płyta osb 22mm, paroizolacja, wełna,wiatroizolacja,siatka
- krokwie do kalenicy przybiłem gwoździami kręconymi 90mm,100mm co najmniej po 5 gwoździ na każdą krokiew
- część mieszkalna ma wymiary 4x6m
- cała część zadaszona razem z tarasem to 6x8m
- rury mają średnicę 200mm, są długie na 1m, przy betonowaniu do każdej z nich włożyłem po 3 druty albo 8 albo 10mm, nie pamiętam w tej chwili,
- w każdej rurze zatopione są kotwy długości ok 40 cm, średnica chyba 14mm
- cała podwalina jest przykręcona do betonowych słupów przez te kotwy
- rozstaw słupów betonowych -co 2m
- podwalina 6x10cm, podłoga z desek 20x4cm, rozstaw desek dobrałem wg. wymiaru płyty osb,/250x125cm/ co 62,5 cm
- podłoga - płyta osb 22mm, paroizolacja, wełna,wiatroizolacja,siatka
- krokwie do kalenicy przybiłem gwoździami kręconymi 90mm,100mm co najmniej po 5 gwoździ na każdą krokiew
Witam. W sierpniu zaczynam stawiać dom. Ale mam takie pytanie i ogromna prośbę do Kolegów o pomoc. Sciana mojego domu składa się z podwaliny 38 x140 słupków wysokości 2.50 m i podwójnego oczepu 2 x 38 mm. Natomiast płyta poszycia ma wysokość 2.5 m. Więc jak ja przybije w pionie nie zakryje mi oczepu i będzie widać słupki o grubość podwaliny czyli te 38 mm. Jak mam z tym sobie poradzić? Czy mam przybić płyty w poprzek tzn na dole i góry i środek uzupełnić paskiem płyty szerokości tych 38 mm ? PROSZĘ O POMOC .